SCRUM is een innovatieve didactiek om leerlingen op een methodische manier planmatig en zelfstandig te laten samenwerken. Leerlingen krijgen eigenaarschap, nemen verantwoordelijkheid en initiatief en leren van elkaar - ook in heterogene groepen. Tegelijk houd je als leraar overzicht over het leerproces en krijg je tijd vrij voor inhoudelijke begeleiding op maat. Scrum is bruikbaar in de meeste leergebieden (rekenen, taal, wereldoriëntatie…) en ook binnen: thematisch werken, projectonderwijs, planbord ...
In deze vorming:
- Ontdek en ervaar je de kracht en de stappen van Scrum.
- Leggen we linken met je eigen onderwijspraktijk.
- Vertaal je een concrete inhoud uit je eigen onderwijspraktijk naar een Scrum-context onder begeleiding.
- Wissel je ervaringen uit en verdiep je jouw inzichten in Scrum.
De navorming kent een plezierige afwisseling tussen theorie en praktijk. Scrum zal je een krachtig kader geven om met je leerlingen planmatig en zelfstandig aan de slag te gaan.