Je leert verschillende theoretische kaders en handvatten kennen om het wiskundig denken van leerlingen te activeren, te stimuleren en verder te ontwikkelen binnen de fasen van het zorgcontinuüm.
Je doorloopt de Hgw-cyclus met wiskundige bril. De student leert op een systematische en handelingsgerichte wijze op zoek gaan naar de specifieke onderwijsbehoeften voor wiskunde op kind-, klas-, en schoolniveau (beeldvorming – analyse). Je leert wiskundetesten kennen als meerwaarde en houdt testen kritisch tegen het licht en rapporteert relevante gegevens. Je kunt op basis van de beeldvorming en analyse gepaste interventies bedenken en uitvoeren. Je leert vanuit een groeiperspectief naar rekenproblemen, rekenstoornissen, rekenmoeilijkheden en leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong voor wiskunde kijken, werkt in aansluiting hierop redelijke aanpassingen uit en ontwikkelt een aangepaste leeromgeving.
Deze lessenreeks vormt een opleidingsonderdeel binnen de Banaba Zorg. De lessen zijn op de campus. Door middel van een digitaal leerpad verwachten we dat je, als voorbereiding op de lessen, zelfstandig een deel van het lesmateriaal verwerkt. Dit is een voorwaarde om de lessen te volgen. Daarom moet je uiterlijk 1 maand voor de start van de lessenreeks ingeschreven zijn.