Werken met kinderen en jongeren, is werken aan hun toekomst. Een kind met autisme noodzaakt ouders en begeleiders om actiever bij die toekomst stil te staan. We hanteren hierbij vaak enkele onbewuste leidraden, zaken die we als evidentie beschouwen. Daar willen we in deze vorming kritisch bij stilstaan.
In de voordracht bespreken we evidenties als:
- Je moet een toekomst hebben.
- Je toekomst moet je eigen keuze zijn.
- Je toekomst moet een rationeel gemotiveerde keuze zijn.
- Je toekomst moet haalbaar en realistisch zijn.
- Je toekomst moet ‘van de eerste keer juist’ zijn.
- Je toekomst moet bevredigend zijn.
- Je moet een doel hebben dat aanzet tot actie.
Docent
Thomas Fondelli werkt o.a. voor Autisme Centraal en geeft lezingen in binnen- en buitenland. Hij is auteur van verschillende boeken en werkt als psychotherapeut in een eigen praktijk. Deze lezing laat je niet los als je de zaal verlaat. De lesgever zet je aan het denken...