School logo
Opleidingen
  • Alle opleidingen
  • IATA Cabin Crew Training Course
  • IATA Serving the Travel Customer
  • Begeleiding implementatie BelRAI-instrument
  • De (h)onderwijsassistent: een pluizige aanwinst voor het team.
  • Psychomotorische ontwikkeling en remediërend leren
  • Frans, een levende taal in mijn klas! Mondelinge vaardigheden Frans inoefenen en evalueren in de basisschool.
  • Groepen om van te snoepen
  • Deep Democracy voor leidinggevenden
  • Stuur jij je kleuters of sturen zij zichzelf?
  • Breed evalueren van lezen
  • Leef je uit met Drum and Dance!
  • Basistechnieken zingen in de lagere school
  • Duidelijkheid en voorspelbaarheid bieden aan personen met autisme
  • Aan de slag met een lasercutter
  • Als juf Els van huis is, gaan de poppen aan het dansen…
  • Omgaan met diversiteit en inclusie haalbaar maken: de praktijk
  • Als leren lezen veel moeite kost – Hoe motiveer je de kinderen en hoe betrek je de ouders?
  • Kleuters laten groeien in executieve functies. Hoe? Zo!
  • Warme Transities en Educare
  • Zelfregulerend leren
  • Bookwidgets: startersworkshop
  • Breukendidactiek: inzichtelijk aanbrengen van het breukbegrip en de bewerkingen met breuken via spelvormen
  • ADHD-Experience basisonderwijs
  • Een schooltas vol verdriet
  • Groepswerk 2.0 - Hoe doe je ze al sprekend leren?
  • Beweegkriebels voor peuters
  • Nederlands in de kleuterklas - taalverwerving en -stimulering bij (anderstalige) nieuwkomers
  • Start-Wijzer in onderwijs
  • Vertellen en voorlezen? Verrassen, verleiden én oefenen op begrijpend luisteren
  • Tijdsefficiënt werken met een digitale agenda.
  • Een vulkaan in de klas!
  • Storend gedrag begrijpen, opvolgen en aanpakken
  • Traject psychomotorische ontwikkeling: richtingsgevoel/lateralisatie, fijne motoriek en schrijfmotoriek
  • 3D-printen: ontwerpen en printen in de klaspraktijk
  • De literaire canon in de klas: Nieuwe werkvormen voor oude teksten
  • Flipping the classroom
  • Leren, leren - tips voor ouders
  • Van muzisch idee tot effectieve muzische lessen
  • Sociaal-emotionele behoeften jongeren – reeks
  • Muziek in de kleuterklas
  • Psycho-educatie bij personen met autisme spectrumstoornis
  • De fijne motoriek stimuleren en speels remediëren met doelgerichte (kosteloze) materialen.
  • Hoe kunnen we leerlingen begeleiden naar duurzaam leren?
  • Een rijk taalaanbod in de kleuterklas
  • Interactieve werkvormen met digitale toptools in jouw klas
  • Laaggeletterdheid in OKAN - Ja het kan.
  • Van gewone naar uitdagende lessen: leren denkvragen integreren met de taxonomie van Bloom
  • Pesterijen en conflicten op school concreet aanpakken
  • Curieuzeneuze… Hoe laten we kleuters verwonderd zijn?
  • Digitale uitdaging: digitale opdrachten voor sterke leerlingen
  • Schrijven en motoriek, meer dan alleen de letters overschrijven!
  • ADHD-Experience - secundair onderwijs
  • Interactieve en coöperatieve werkvormen
  • Activerende didactische werkvormen - Hoe maak je er werk van?
  • Haal alles uit jouw iPad!
  • De zorgcoördinator: probleemoplosser of coach?
  • Leren leren: hoe kan ik leerlingen doen leren?
  • Het informeel netwerk van personen met autisme spectrumstoornis versterken.
  • Denkontwikkeling bij kleuters - reeks
  • Leerbehoeften wiskunde lagere school - reeks
  • Maak je klas ADHD-proof - lager onderwijs
  • AI in het Onderwijs: Verkenning, Reflectie en Verantwoordelijkheid
  • Praten met kinderen die het moeilijk hebben, hoe doe je dat?
  • Peuterpret! Inspelen op de noden en interesses van 2,5 – 3-jarigen
  • Interculturele competenties in de NT2-les. “Zo snap ik mezelf, zo snap ik jou!”
  • Stapsgewijs naar zelfstandigheid met Expliciete Directe Instructie (EDI)
  • Stressless op school - webinar
  • Faalangst en stress bij kinderen - veerkracht als antwoord!
  • Spel als motor van de ontwikkeling!
  • Traject ontwikkeling van kleuters: spelbegeleiding, emotieregulering en effectieve interactie
  • Aan de slag met Arduino (basis)
  • Maatwerk bieden met maar één hoofd en twee handen
  • Kinderen (creatief) begeleiden bij het omgaan met brede verlieservaringen.
  • Ukelele voor beginners
  • Klasmanagement in alle rust
  • Maatschappelijke vorming B-stroom en algemene vorming in A-finaliteit | lessenreeks
  • Een rijk taalaanbod in de kleuterklas.
  • Zingen met peuters
  • Zelfzorg voor de leerkracht: adem jezelf van klacht naar kracht
  • Nieuwsbegrip - begrijpend lezen met actuele teksten
  • Gouden tips voor lesgeven in de meertalige en NT2-klas: welke werkvormen en methodieken werken echt?
  • Een effectieve didactische aanpak van aanvankelijk lezen, ook voor leerlingen met nood aan taalondersteuning.
  • Pesterijen en conflicten op school concreet aanpakken - webinar
  • De invloed van kansarmoede op het brein en het leren van kinderen.
  • Inhoudelijk sterk in wetenschappen!
  • Leesmotivatie in de eerste graad
  • Canva voor beginners
  • Ouderbetrokkenheid: kleine stapjes, groot succes!
  • Succesvol Frans leren in de basisschool: Een talenknobbel of de juiste taalleerstrategie?
  • De jonge kleuter is een vat vol emoties … wat als de ontwikkeling fout loopt?
  • Veerkrachtige teams. Zet je schouders onder de stressregulatie van je team!
  • Evaluatie in de algemene vorming van de A-finaliteit
  • Fraudebestrijding en maatschappelijk belang | NL
  • Peer feedback - Een meerwaarde!
  • Omgaan met getraumatiseerde kinderen in het onderwijs
  • Effectieve leer- en studeermethoden – reeks
  • Leerbehoeften taal lagere school - reeks
  • Versterken van leesbegrip en leesplezier in het basisonderwijs. Hoe doe je dat?
  • Stemproblemen voorkomen of vroegtijdig onderkennen
  • Creators Night - Startpunt Ondernemen | NL
  • Ukelele voor gevorderden
  • Artificiële Intelligentie: een (vergiftigd) geschenk?
  • Het belang van een kennisrijk curriculum
  • The Art of Influence: Corporate Diplomacy Strategies for Success | EN
  • Sustainability with CSR - Johnson & Johnson and Telenet | EN - ONLINE
  • De kracht van co-teachen in de lagere school
  • Evalueren en lezen
  • Scrum laat kinderen zelfstandig en planmatig samenwerken.
  • Motivatie en weerstand bij Kinderen en jongeren met autisme
  • Luister je naar mij? In gesprek gaan met kinderen
  • Is circular fashion only about second-hand clothing? | EN
  • Day of International Guest Lecturers | The world is coming to Thomas More! Are you ready? | EN
  • Differentiatie: ken jij de mogelijkheden voor PAV en MAVO?
  • Meespelen en spelbegeleiding in de hoeken
  • Verhalen in de klas
  • Co-teaching: ken jij de mogelijkheden voor PAV en MAVO?
  • Mooie meetkunde
  • The Power of Data in Retail: Behind the Shelves | EN
  • Canva voor gevorderden
  • Kleuters met een autismespectrumstoornis (ASS) beter leren begrijpen en ondersteunen
  • Van Digibeet naar Mediawijs
  • ‘Images to the Rescue’ - een visuele ‘interface’ voor literaire teksten in de EFL-les
  • AI in action: unlocking the future with Jeroen Baert | EN
  • Kinderen leren in interactie met hun omgeving: de leraar maakt het verschil!
  • Van leerkenmerken naar leerplezier: compacten en verrijken voor begaafde leerlingen
  • AI for Dummies
  • Hoe maak ik van de Digisprong een duurzaam, effectief ICT-beleidsplan voor mijn school?
  • Alcohol en drugsgebruik in het verkeer - Politiezone Rivierenland | NL
  • Storend gedrag begrijpen, opvolgen en aanpakken - webinar
  • Cybersecurity
  • Het muziekdorp - jonge kinderen maken muziek
  • Probleemoplossend denken in de eerste graad A-stroom
  • Sprekersvoorsprong: waarom sprekers winnen | NL
  • Leesmotivatie in de tweede en derde graad
  • Canva voor gevorderden: leerspelletjes maken
  • Close Reading: werken aan verdiepend, begrijpend lezen in het het basisonderwijs. Een schoolbrede aanpak!
  • Windows PowerShell
  • Python & ChatGPT: Basisopleiding Programmeren
  • Growth Mindset - Haal het beste uit elke leerling… en jezelf!
  • Fijn speelplaatsspel voor iedereen!
  • Power BI: efficiënt en visueel rapporteren
  • Begrijpend lezen betekenisvol maken in de eerste graad!
  • Hoe integreer je digitale leermiddelen en technologie in de wetenschapsklas?
  • Waarderend coachen - basiscursus leidinggevenden - reeks 2
  • Autocafé: De toekomst van de oldtimer ism de Belgian Historic Vehicle Association | NL @DeNayer
  • Loonsonderhandelingen | NL
  • Kinderen en jongeren begeleiden naar een toekomst. Een kritische blik op enkele evidenties.
  • Coachingstraject op maat voor groeiende werfleiders: Leiderschap & Communicatie
  • Artificial intelligence (AI) - Fundamentals (voor IT-profielen)
  • Emotiegericht counselen | 2-daagse workshop
  • Excel basis
  • Debate: AI in tourism: the future of travel or just a hype? | EN
  • Symposium - Wondzorg 360°: innovatie en inspiratie
  • Ukelele voor beginners - extra sessie
  • Micro:bit | Computationeel denken stimuleren bij leerlingen
  • Samen sterk? De kracht van leerteams
  • Leerlijn en lesmateriaal voor taalverwerving in alfagroepen
  • Testival 2025
  • Begrijpend lezen betekenisvol maken in de 2de en 3de graad!
  • Hechten voor verloskundigen
  • PCP examen
  • MS Power Automate: automatiseer je repetitieve taken
  • EPB-wetgeving in transitie: Wat betekent de hervorming van EPB & EPC voor jou? (vrije vorming 3u) - VOLZET
  • Coachingstraject op maat voor groeiende werfleiders: Veiligheid
  • Artificial intelligence (AI) - Advanced - Deep Learning (voor IT-profielen)
  • MailChimp: professionele nieuwsbrieven en mailings maken
  • Data Science m.b.v. Python
  • Hoe zet je in op effectieve didactiek in het buitengewoon (basis)onderwijs?
  • Bouw je eigen Incident Respons Plan en Playbooks
  • Excel gevorderden
  • Leer kinderen positief denken! Eigen baas over je gedachten
  • How can we help students to build habits of success? (ENG)
  • Excel – Power Pivot (Business Intelligence)
  • Filmen en monteren met je smartphone
  • Vorming Energiedeskundige type A (2u30 verplichte + 3u30 vrije inhoud)
  • Excel – Power Query (Business Intelligence)
  • Excel: Draaitabellen (Pivot tables) en Lijsten
  • Voka Paper maart 2025: Praktijkgericht onderwijs als eerste keus
  • Een route om met nieuwkomers aan de slag te gaan - ONLINE
  • Workshop - Mantelzorg in beeld: inzicht en impact voor zorgverleners
  • RESCert Fotovoltaïsche installaties - basisopleiding
  • Het installeren en handhaven van routines, regels en afspraken in jouw klas
  • Welke routines, regels en afspraken installeer je in jouw klas en hoe handhaaf je ze?
  • Preventief werken aan een verbindend schoolklimaat - webinar
  • Energiedeskundige type A
  • BIM in de bouwpraktijk – essentials (2 dagen)
  • Examen EPB-verslaggever
  • Referentieverpleegkundige wondzorg - Basismodule Limburg (najaar 2025)
  • PLC 2 advanced (11 lesmomenten op dinsdagavond)
  • Regeltechnieken/sensoren fundamentals (11 lesmomenten op dinsdagavond)
  • De (h)onderwijsassistent: een pluizige aanwinst voor het team.
  • Referentieverpleegkundige wondzorg - Basismodule Turnhout (najaar 2025)
  • Cardiologie voor Verpleegkundigen
  • Vorming Energiedeskundige type A (2u30 verplichte + 3u30 vrije inhoud)
  • De cyclische aanpak van Hodson en Paden voor onverstaanbare kinderen
  • Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Hans Mennes
  • Computationeel denken voor beginners
  • Verruim je eigen blik en die van je leerlingen in een diverse klas
  • Supervisie Perinatale psychologie
  • Waarderend coachen - verdieping 1ste reeks
  • SOS anderstalige nieuwkomers in de klas (lager onderwijs)
  • KaMINIshibai: kamishibai voor de allerkleinsten
  • Communiceren met anderstalige ouders
  • Oude dromen: lezen, schrijven en praten over kunst in de NT2-les
  • Papierkracht! Van vezel tot vorm – creatief en duurzaam aan de slag met papier en karton
  • De impact van een TOS op de sociaal-emotionele ontwikkeling
  • Manuele technieken in stemtherapie
  • Coachend aan de slag met groepsdynamica
  • Buteyko-ademhalingsmethode in stemtherapie en OMFT
  • Conflict en polarisering: van probleem naar leerkans
  • Mentorenopleiding - Campus Lier 2025-2026
  • Mentorenopleiding - Campus Mechelen
  • Mentorenopleiding - Campus Turnhout 2025-2026
  • Van concentratieproblemen tot ADHD
  • SOS pas voor de OKAN-klas
  • Effectief wiskundeonderwijs in de kleuterklas
  • Parlez-vous français? Mondelinge vaardigheden Frans inoefenen en evalueren in de basisschool.
  • Maak jouw lessen visueel met Canva!
  • SOS pas voor de OKAN-klas
  • Wie schrijft die blijft… dus het schrijven moet blijven! - online nascholing schrijfmotoriek
  • Jongeren als oplossing voor de klimaat- en duurzaamheidscrisis: vakoverschrijdend en actiegericht aan de slag
  • KaMINIshibai: kamishibai voor de allerkleinsten
  • Help! Een moeilijke klasgroep!
  • M.I.S.C.: het brein van jonge kinderen via ontwikkelingsgerichte interactie stimuleren!
  • ACT bij kinderen: help kinderen om met meer veerkracht in het leven te staan
  • SOS anderstalige nieuwkomers in de klas (lager onderwijs)
  • Start to Teach: kleuteronderwijs
  • Grammatica geven: functioneel en met prosodie
  • Aan de slag met een lasercutter
  • Binnenklasdifferentiatie haalbaar organiseren
  • Ombuigen van moeilijk gedrag bij kleuters
  • Veilig slikken met IDDSI
  • Lerend Netwerk voor aanvangsbegeleiders
  • Als leren lezen veel moeite kost – Hoe motiveer je de kinderen en hoe betrek je de ouders?
  • Conflict en polarisering: van probleem naar leerkans
  • Hoe leer je leerlingen studeren met succes?
  • Introductiecursus verbindend communiceren: eerlijke contacten, voedende relaties … van GELIJK naar GELUK.
  • Diversiteit & inclusie in organisaties | Workshop met verdiepende praktijkoefeningen
  • Wortels voor de toekomst: socio-emotioneel werken met jongeren en volwassenen op de vlucht
  • Een schatkist vol rust, ook voor de jongste kleuters!
  • Begeleiden van liederen met Chordbuddy op gitaar (zonder notenleer), zang- en speelplezier gegarandeerd!
  • RESCert Warmtepompen - basisopleiding
  • Het gedrag van kinderen bekeken door een nieuwe bril - zelfregulering als doel
  • Themaklets: in gesprek over meertaligheid in het basisonderwijs
  • Waarom leren niet vanzelf gaat - webinar
  • Aan de slag met het wiskundeplatform van Khan Academy
  • Vertellen en voorlezen? Verrassen, verleiden én oefenen op begrijpend luisteren
  • Effectief leren en studeren … en hoe je jouw leerlingen daarin kan ondersteunen
  • Naar een kennisrijk curriculum in de klaspraktijk
  • Ouders begrijpen, ouders begrenzen in een diverse samenleving.
  • Stof tot inspiratie! Op zoek naar textiele vaardigheden met een creatieve twist.
  • Aan de slag met mindset - Hoe kan je groeidenken bij kinderen stimuleren?
  • Ik zie het anders. Omgaan met richtingsmoeilijkheden bij kinderen - online nascholing
  • Laat je leerlingen stralen in STEM: met kennis, verwondering en onderzoekend leren!
  • Militaire Conflicten in Beeld: hoe audiovisuele media omtrent militaire conflicten op een pedagogisch en historisch kritisch verantwoorde manier te gebruiken in de klas.
  • Oh kom toch eens kijken ... Tips voor een sinterklaasfeest voor elk kind!
  • Een vulkaan in de klas? Traumasensitief omgaan met probleemgedrag.
  • Tijdsefficiënt werken met een digitale agenda.
  • In je blootje voor de klas: hoe kwetsbaarheid kan zorgen voor een positief klasklimaat  
  • Supervisiemodule Systeemcounseling | donderdaggroep
  • 3D-printen: ontwerpen en printen in de klaspraktijk
  • Start to Teach: secundair onderwijs
  • Emotionele en relationele dynamieken binnen de normale ontwikkeling met o.a. het kader van 'De Draad' + de toolkit
  • Preventieadviseur niveau III
  • Het Lidcombe Programma: een stotterbenadering voor kleuters
  • Richtingsmoeilijkheden/lateralisatie?! Veel meer dan het verschil tussen links en rechts kennen …
  • Zelfzorg, een vak apart
  • Taalspelletjes: op speelse manier taalvaardigheid bevorderen
  • Samen sterker in gezag - Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet op school
  • Nederlands in de kleuterklas - taalverwerving en -stimulering bij (anderstalige) nieuwkomers
  • Themaklets: in gesprek over armoede en kansenongelijkheid in het onderwijs (lager onderwijs)
  • Grip op oudergesprekken: deskundig en betrokken in communicatie.
  • Een eigen praktijk als psychologisch consulent
  • Themaklets: in gesprek over meertaligheid in het basisonderwijs
  • Van taboe naar dialoog: intervisie over moeilijke thema’s met een concreet plan van aanpak als resultaat
  • Een lespakket rond stressreductie en de kriebelkoffer zorgen voor rust in je klas
  • Ontspanning in de klas door middel van de kriebelkoffer
  • Van taalbarrière naar klasstructuur! Het creëren van een veilige en duidelijke klasstructuur - niet talig klasmanagement
  • Laaggeletterdheid in OKAN - Ja het kan.
  • Dramatiseren in de klas
  • Hoe zorgen we dat élk kind bijleert: haalbare differentiatie in de klas
  • Relationele en seksuele vorming in OKAN
  • Nederlands in de kleuterklas: taalverwerving en taalstimulering bij anderstalige nieuwkomers
  • Supervisiemodule Systeemcounseling | vrijdaggroep
  • Waardevolle interacties met personen met dementie
  • Taalspelletjes: op speelse manier taalvaardigheid bevorderen
  • Digitale Tools in de Klas – Onderwijs versterken met effectieve EdTech-oplossingen!
  • De fijne motoriek stimuleren en speels remediëren met doelgerichte (kosteloze) materialen.
  • Relationele en seksuele vorming in OKAN
  • Bouw een eigen online portfolio met je leerlingen
  • Beweegkriebels voor peuters
  • Sensory play in de kleuterklas! Ontwerp je eigen vulvormen en houten onderwijsmateriaal.
  • Ik kan het niet zo fijn – online nascholing fijne motoriek
  • Themaklets: in gesprek over diversiteit in het onderwijs
  • Coachingstraject in de Bouw: Bouwplanning in MS Project - Advanced (1,5 dag)
  • Coachingstraject in de Bouw: Budgettering fundamentals (1,5 dag)
  • Coachingstraject in de Bouw: Leiderschap en communicatie voor bouwprofessionals (1.5 dag)
  • Coachingstraject in de Bouw: Verantwoordelijkheden in veiligheid – fundamentals (1,5 dag)
  • Coachingstraject in de Bouw: Werforganisatie – Advanced (1,5 dag)
  • Maatvoering op de werf: fundamentals (1 dag)
  • Schrijven en motoriek, meer dan alleen de letters overschrijven!
  • Motiverend aan de slag met je team!
  • Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Kaatje Nevelsteen
  • H(islam)story
  • Escaperoom in de klas
  • Praten met kinderen die het moeilijk hebben, hoe doe je dat?
  • Van ‘Ik haat lezen!’ naar ‘Mag ik nog een (luister)boek?’
  • Stapsgewijs naar zelfstandigheid met Expliciete Directe Instructie (EDI)
  • Waarderend coachen - verdieping 2de reeks
  • Preventief omgaan met probleemgedrag in de klas en op school
  • AI in het Onderwijs: Verkenning, Reflectie en Verantwoordelijkheid
  • Een rijk taalaanbod in de kleuterklas.
  • Scrum laat je leerlingen zelfstandig en planmatig samenwerken.
  • Faalangst en stress bij kinderen - veerkracht als antwoord!
  • Krachtig lesgeven in de kleuterschool met de bouwstenen voor effectieve didactiek? Jazeker!
  • Waarderend coachen - basiscursus leidinggevenden
  • Verbindend Communiceren – Hoe doe je dat?
  • De pijler welbevinden van klasmanagement
  • Aan de slag met Arduino (basis)
  • Ervaar TOS
  • Een rugzak vol verlies. Kinderen begeleiden bij verlieservaringen.
  • Ruzies tussen kinderen herstelgericht aanpakken
  • De invloed van kansarmoede op het brein en het leren van kinderen.
  • De pijler welbevinden van klasmanagement
  • Voelen, Vormen, Verzinnen! Van sensopatisch spel tot creatieve expressie, van speeldeeg tot slijm.
  • Introductie in de doelgroep van de B-stroom en de A-finaliteit
  • Maatschappelijke vorming B-stroom en algemene vorming in A-finaliteit | lessenreeks
  • Taalbegeleiding in de algemene vorming A-finaliteit
  • Activerende werkvormen voor begrijpend lezen
  • Op weg naar een literair-historische canon? Vakoverschrijdend werken binnen de vakken Nederlands en geschiedenis.
  • Teach future proof: digitale tools en 21st century skills
  • Ukelele voor beginners: een praktische introductie en een brede basis
  • Wortels voor de toekomst: socio-emotioneel werken met jongeren en volwassenen op de vlucht
  • Samen aan de slag met klanken en letters: een effectieve aanpak ook voor leerlingen met een andere thuistaal
  • Prikkelverwerking, ‘anders’ kijken naar signaalgedrag + toolkit: Mijn draadjes ‘doen zien’ en ‘zien doen’.
  • Verhoog de betrokkenheid en het leerrendement door effectief gebruik van digitale tools
  • Aan de slag met klasmanagement
  • Werkgeluk en veerkracht: positieve psychologie in de praktijk
  • C# advanced (Tijdens de avond/weekend)
  • C# fundamentals (Tijdens de avond/weekend)
  • Data Fundamentals (7 halve dagen)
  • ICT-coördinator netwerkbeheer (Tijdens de avond/weekend)
  • ICT-coördinator systeembeheer (Tijdens de avond/weekend)
  • Javascript advanced (Tijdens de avond/weekend)
  • Javascript fundamentals (Tijdens de avond/weekend)
  • Netwerkbeheer advanced (Tijdens de avond/weekend)
  • Netwerkbeheer fundamentals (Tijdens de avond/weekend)
  • Network & OS Security Advanced (7 halve dagen)
  • Network Fundamentals (7 halve dagen)
  • OO Development Advanced (7 halve dagen)
  • PLC fundamentals (11 lesmomenten op maandagavond)
  • Python Programming Fundamentals (7 halve dagen)
  • Security Fundamentals (7 halve dagen)
  • Systeembeheerder advanced (Tijdens de avond/weekend)
  • Systeembeheerder fundamentals (Tijdens de avond/weekend)
  • Webdesign Fundamentals (7 halve dagen)
  • Activerende werkvormen voor begrijpend lezen
  • Effectieve didactiek in het eerste leerjaar
  • Filosoferen met jonge kinderen
  • Effectief voorbereidend leesonderwijs (ELODIE)
  • Groeien als kleuterleraar in mentorschap
  • Samen aan de slag met klanken en letters: een effectieve aanpak ook voor leerlingen met een andere thuistaal
  • Leesmotivatie in de eerste graad
  • HR-aanpak: Menopauze op de werkvloer
  • Peer feedback - Een meerwaarde!
  • Succesvol Frans leren in de basisschool: Een talenknobbel of de juiste taalleerstrategie?
  • Een diversiteitsproject van onderuit opstarten
  • Ukelele voor gevorderden: ontwikkeling en beheersing
  • De basis van een vlotte overstap: zelfregulering!
  • Groeien als leraar lagere school in mentorschap
  • Asymmetrisch gehoorverlies: van impact tot oplossing
  • Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Anke Deckers
  • Leren leren: hoe kan ik leerlingen doen leren?
  • Masterclass Blended Learning: theorie en praktijk slim gecombineerd
  • Wijze Lessen voor leermiddelen: handvaten voor het kiezen of maken van handboeken of cursusmateriaal
  • Canulezorg in de praktijk
  • De kracht van spel in psychologische begeleidingssituaties met kinderen
  • Een thematische lessenreeks of project maken in de algemene vorming van de A-finaliteit
  • Relationele en seksuele vorming in ons superdivers onderwijs
  • Evaluatie in de algemene vorming van de A-finaliteit
  • Muzikale lentekriebels voor peuters en kleuters!
  • Themaklets: in gesprek over armoede en kansenongelijkheid in het onderwijs (lager onderwijs)
  • Hoorbegeleiding bij volwassenen
  • In je blootje voor de klas: hoe kwetsbaarheid kan zorgen voor een positief klasklimaat
  • Game- en schermverslaving: hoe ga je ermee om?
  • Leren buiten de klasmuren!
  • Kindcontacten/leerlingcontacten: coachend in gesprek vanuit waardering
  • Praten met tieners en pubers die het moeilijk hebben.
  • Relationele en seksuele vorming in ons superdivers onderwijs
  • Een effectieve didactische aanpak van aanvankelijk lezen.
  • Hoe bouw je een doordacht evaluatiebeleid uit? (PROEV)
  • Aan de slag met diversiteit en rechtvaardigheid met kleuters en jonge leerlingen
  • Vakoverschrijdende projecten (AAR/BIO-NAWE), hoe begin je eraan?
  • Omgaan met pesten en cyberpesten: een krachtig én verbindend antwoord vanuit de school
  • ‘Images to the Rescue’ - een visuele ‘interface’ voor literaire teksten in de EFL-les
  • Naar buiten, boeiend voor jou én de kinderen!
  • Levensechte afasiebehandeling: ontdek de kracht van Virtual Reality
  • A.A.P. volgens Coblenzer in een hedendaags perspectief
  • Taalgericht (vak)onderwijs in de lagere school
  • Optimaliseer het CI-gebruik bij unilaterale doofheid
  • Duurzaam Denken in de Klas: Aan de slag met de SDG’s in het lager onderwijs
  • Probleemoplossend denken in de eerste graad A-stroom
  • Sociale vaardigheden spelenderwijs versterken - train de trainer
  • Mooie meetkunde
  • Leesmotivatie in de tweede en derde graad
  • Groeidenken stimuleren bij kinderen
  • Hoe maak je op jouw school doordachte keuzes rond digitale didactiek?
  • Hoe zet je in op doordachte aanvangsbegeleiding?
  • Het 4-lademodel: bekijk gedrag door de juiste bril
  • Meer balans voor jou, meer rust in je klas.
  • Differentiatie: ken jij de mogelijkheden voor PAV en MAVO?
  • Co-teaching: ken jij de mogelijkheden voor PAV en MAVO?
  • Het ICF-model: hoe er optimaal gebruik van te maken
  • Effectieve feedback op spreek- en schrijftaken voor taalleerkrachten
  • Taalspelletjes: op speelse manier taalvaardigheid bevorderen (12+)
  • Begrijpend lezen betekenisvol maken in de eerste graad!
  • Waarderend coachen - masterclass
  • Hoe integreer je digitale leermiddelen en technologie in de wetenschapsklas?
  • Taalspelletjes: op speelse manier taalvaardigheid bevorderen (12+)
  • Micro:bit | een inleiding tot de wereld van microcontrollers (basis)
  • Begrijpend lezen betekenisvol maken in de 2de en 3de graad!
Aanmelden
NL | FR | EN
School logo