Hodson en Paden ontwikkelden een cyclische aanpak voor ernstig onverstaanbare kinderen. Hun doel is om kinderen vanaf ongeveer tweeënhalf jaar zo snel mogelijk verstaanbaar te leren spreken.
In deze driedaagse cursus starten we met de theoretische achtergrond van fonologische ontwikkeling waarop de aanpak gebaseerd is. Ook de ontwikkeling van het fonologisch bewustzijn komt aan bod. Daarna oefen je de systematische analyse van de uitspraak via de nieuwe Analyse van Fonologische Patronen (AFP-2). Je leert om op basis van deze analyse de juiste keuzes voor de behandeling te maken. We besteden ruim aandacht aan de opzet en de praktische uitwerking van de behandeling. Je leert de verschillen en overeenkomsten met enkele andere behandelmethodes kennen. In de periodes tussen de cursusdagen werk je praktijkopdrachten uit. Je oefent vanaf het begin de toepassing van de cyclische aanpak. Je krijgt waardevolle feedback van je begeleiders en medecursisten. Denk vooraf al even na over welke kinderen uit jouw praktijk als casus kunnen dienen.
Na het volgen van deze cursus ben je in staat om de aanpak volgens Hodson en Paden te integreren in je behandeling.
Sprekers
- Imma van de Wijer-Muris, logopedist privépraktijk, Nederland
- Yvonne Draaisma, logopedist privépraktijk, Nederland
Doelgroep
Logopedisten
Data
- vrij. 14 maart 2025
- do. 24 april 2025
- ma. 19 mei 2025
Praktische informatie
Maximale groepsgrootte: 20