Met de taxonomie van Bloom als basiskader krijg je tips en hulpmiddelen mee om je eigen digitale opdrachten te ontwerpen. Je leert hoe je een opdracht op een doordachte manier opbouwt, voortbouwend op de beginsituatie van de leerlingen. Je leert een reeks digitale toepassingen kennen waarmee je opdrachten kan vormgeven en leerlingen zelfstandig mee aan het werk zet. Je gaat naar huis met een kijkwijzer die je helpt om opdrachten op te stellen en een overzicht aan digitale toepassingen.
In een tweede deel gaan we praktisch aan de slag en krijg je de kans om een eerste opdracht uit te werken met ondersteuning.
Je hebt best enkele leerlingen in het achterhoofd die uitdaging nodig hebben rond een bepaald thema zodat we met een concrete situatie aan de slag kunnen.
Je brengt je eigen laptop mee (geen tablet!).
Na deze vorming …
- kan je een uitdagende opdracht vormgeven aan de hand van een begeleidende kader en stappenplan;
- beschik je over een uitgebreide databank aan digitale toepassingen die leerlingen kunnen gebruiken;
- heb je een eerste aanzet gegeven voor een uitdagende opdracht voor jouw leerlingen.