Opleiding | Start | Einde |
---|
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Hans Mennes | 15-09-2023 (09:00) | 20-11-2023 (16:00) |
Lessenreeks Islam 1-3: Het leven van de profeet Mohammed | 19-09-2023 (18:30) | 03-10-2023 (20:30) |
Lessenreeks Islam | 19-09-2023 (18:30) | 19-12-2023 (20:30) |
Ervaringswerkers in de GGZ | 21-09-2023 (09:30) | 13-06-2024 (17:00) |
Psychomotorische ontwikkeling en remediërend leren | 23-09-2023 (09:00) | 15-06-2024 (16:30) |
Frans, een levende taal in mijn klas! Mondelinge vaardigheden Frans inoefenen en evalueren in de basisschool. | 27-09-2023 (09:00) | 11-10-2023 (12:00) |
Maak je eigen escaperoom! Leuk en leerrijk voor in de klas, op school of tijdens het schoolfeest! | 27-09-2023 (14:00) | 08-11-2023 (17:00) |
Samen sterk starten: traject voor aanvangsbegeleiders | 29-09-2023 (09:00) | 30-05-2024 (16:00) |
Autisme begrijpen: de basis | 03-10-2023 (18:30) | 10-10-2023 (21:30) |
Computationeel denken for dummies | 04-10-2023 (09:00) | 04-10-2023 (12:00) |
Samen sterk starten: traject voor starters | 04-10-2023 (09:00) | 30-05-2024 (16:00) |
Maak jouw school future-proof! Leer werken met de lasercutter en 3D-printer in ons (mobiel) V-lab. | 04-10-2023 (14:00) | 04-10-2023 (17:00) |
Grote kunstenaars voor kleine handen | 05-10-2023 (09:00) | 05-10-2023 (15:30) |
Preventief omgaan met probleemgedrag in de klas en op school | 05-10-2023 (09:00) | 05-10-2023 (15:30) |
Co-teaching in het secundair onderwijs | 05-10-2023 (18:30) | 05-10-2023 (21:00) |
Waarderend coachen - verdieping 1ste reeks | 09-10-2023 (09:00) | 01-12-2023 (16:00) |
Traject didactiek in de kleuterklas: sturing, onthaal en evalueren | 11-10-2023 (09:00) | 14-03-2024 (16:00) |
Stuur jij kleuters? Of sturen zij zichzelf? | 11-10-2023 (09:00) | 30-11-2023 (16:00) |
Traject Google Tools en Google Classroom | 11-10-2023 (14:00) | 25-10-2023 (17:00) |
Virtual Reality in de klas, een wauw ervaring voor de leerlingen én voor jou! | 11-10-2023 (14:00) | 11-10-2023 (17:00) |
Aan de slag met Google Tools! | 11-10-2023 (14:00) | 11-10-2023 (17:00) |
Het gedrag van kinderen bekeken door een nieuwe bril - Zelfregulering als doelstelling. | 12-10-2023 (09:30) | 12-10-2023 (15:30) |
Traject STEM en Techniek S.O. (23119-23121-23123) | 12-10-2023 (13:30) | 23-05-2024 (16:30) |
Aan de slag in een fablab! Van 3D-printen tot lasercutten | 12-10-2023 (13:30) | 12-10-2023 (16:30) |
6 aanleidingen tot techniek in de kleuterklas | 17-10-2023 (09:00) | 17-10-2023 (15:30) |
Van concentratieproblemen tot ADHD | 17-10-2023 (09:00) | 17-10-2023 (15:30) |
De STEM-eindtermen komen er aan! Wij geven alvast een opstapje om hiermee aan de slag te gaan! | 18-10-2023 (09:00) | 18-10-2023 (15:30) |
Teach future proof: digitale tools en 21st century skills | 18-10-2023 (14:00) | 18-10-2023 (17:00) |
Traject ontwikkeling van kleuters: spelbegeleiding, emotieregulering en effectieve interactie | 19-10-2023 (09:00) | 14-03-2024 (15:30) |
Spel als motor van de ontwikkeling! | 19-10-2023 (09:00) | 19-10-2023 (15:30) |
Kennismaking met de doelgroep in de B-stroom en A-finaliteit | 19-10-2023 (09:30) | 09-11-2023 (12:30) |
Ombuigen van moeilijk gedrag bij kleuters | 20-10-2023 (09:00) | 20-10-2023 (15:30) |
Word breintrainer van jouw leerlingen. | 23-10-2023 (09:00) | 23-10-2023 (15:30) |
Bouw een eigen online portfolio met je leerlingen | 23-10-2023 (18:30) | 23-10-2023 (20:00) |
Start to Teach: kleuteronderwijs | 25-10-2023 (09:00) | 29-11-2023 (12:00) |
Breukendidactiek: inzichtelijk aanbrengen van het breukbegrip en de bewerkingen met breuken via spelvormen | 25-10-2023 (13:30) | 25-10-2023 (15:30) |
Een eerste kennismaking met Google Classroom | 25-10-2023 (14:00) | 25-10-2023 (17:00) |
Introductiecursus verbindend communiceren: eerlijke contacten, voedende relaties … van GELIJK naar GELUK. | 07-11-2023 (09:00) | 23-11-2023 (15:30) |
Plannen?! Flexibiliteit?! … en andere executieve functies bij personen met autisme | 07-11-2023 (18:30) | 07-11-2023 (21:30) |
Lessenreeks Islam 4-5: Islamitische geloofsleer | 07-11-2023 (18:30) | 14-11-2023 (20:30) |
Vertellen en voorlezen? Verrassen, verleiden én oefenen op begrijpend luisteren | 08-11-2023 (09:00) | 08-11-2023 (12:00) |
Omgaan met agressie-incidenten | 09-11-2023 (09:00) | 09-11-2023 (15:30) |
De fijne motoriek stimuleren en speels remediëren met doelgerichte (kosteloze) materialen. | 09-11-2023 (09:00) | 09-11-2023 (15:30) |
Leren leren: Hoe kan ik leerlingen doen leren? | 09-11-2023 (09:30) | 18-01-2024 (16:00) |
Effectieve feedback in technische en praktische vakken! | 09-11-2023 (18:00) | 09-11-2023 (21:00) |
Start to Teach: secundair onderwijs | 13-11-2023 (13:00) | 28-02-2024 (18:00) |
Een lespakket rond stressreductie en de kriebelkoffer zorgen voor rust in je klas | 15-11-2023 (09:00) | 15-11-2023 (12:00) |
Ontspanning in de klas door middel van de kriebelkoffer | 15-11-2023 (09:00) | 15-11-2023 (12:00) |
Inhoudelijk sterk in STEM! | 15-11-2023 (14:00) | 13-12-2023 (17:00) |
Programmeren in de lagere school | 15-11-2023 (14:00) | 15-11-2023 (17:00) |
Samen sterker in gezag - Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet op school | 16-11-2023 (09:00) | 01-12-2023 (15:30) |
Computationeel denken en programmeren in de eerste graad: hoe begin ik eraan? | 16-11-2023 (13:30) | 16-11-2023 (16:30) |
Zelfzorg, een vak apart … | 20-11-2023 (09:00) | 07-12-2023 (15:30) |
2Hands4Kids typmethode van Wendy Peerlings - Zelf aan de slag in je klas of praktijk. | 21-11-2023 (09:00) | 21-11-2023 (15:00) |
Lessenreeks Islam 6-8: Aanbiddingen | 21-11-2023 (18:30) | 05-12-2023 (20:30) |
Nederlands in de kleuterklas - taalverwerving en -stimulering bij (anderstalige) nieuwkomers | 22-11-2023 (09:00) | 22-11-2023 (12:00) |
Interactief gebruik van het digibord via Prowise Presenter 10 | 22-11-2023 (14:00) | 22-11-2023 (17:00) |
Oudergesprekken, wat moet je hiermee als leraar? | 23-11-2023 (09:00) | 17-01-2024 (16:00) |
Flipping the classroom | 23-11-2023 (18:30) | 23-11-2023 (21:00) |
Effectief leren en studeren … en hoe je jouw leerlingen daarin kan ondersteunen | 28-11-2023 (09:00) | 28-11-2023 (15:30) |
Schrijven en motoriek, meer dan alleen de letters overschrijven! | 30-11-2023 (09:00) | 30-11-2023 (15:30) |
Ouders begrijpen, ouders begrenzen in een diverse samenleving. | 07-12-2023 (09:00) | 07-12-2023 (15:30) |
Inleefsessie autisme | 12-12-2023 (18:30) | 12-12-2023 (21:30) |
Lessenreeks Islam 9-10: Islam en cultuur | 12-12-2023 (18:30) | 19-12-2023 (20:30) |
Activerend onthaal in de kleuterklas! | 10-01-2024 (09:00) | 10-01-2024 (12:00) |
Awoe werkblaadjes, hoera goesting om te leren! | 11-01-2024 (09:00) | 11-01-2024 (15:30) |
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Kaatje Nevelsteen | 12-01-2024 (09:00) | 11-03-2024 (16:00) |
Een thema uitwerken samen met kleuters | 17-01-2024 (09:00) | 17-01-2024 (12:00) |
Praten met kinderen die het moeilijk hebben, hoe doe je dat? | 17-01-2024 (09:00) | 21-02-2024 (12:00) |
Werken met Chromebooks in de klas, hoe gaat dat? | 17-01-2024 (14:00) | 17-01-2024 (17:00) |
De jonge kleuter is een vat vol emoties … wat als de ontwikkeling fout loopt? | 18-01-2024 (09:00) | 18-01-2024 (15:30) |
Activerende werkvormen | 22-01-2024 (09:30) | 22-01-2024 (16:00) |
Klasmanagement en omgaan met gedragsproblemen | 23-01-2024 (09:00) | 23-01-2024 (15:30) |
Een rijk taalaanbod in de kleuterklas. | 24-01-2024 (09:00) | 24-01-2024 (12:00) |
Ontmoetingsevent in de orthodoxe kerk en moskee van Turnhout | 24-01-2024 (15:00) | 24-01-2024 (20:00) |
Meer bewegen in de klas. Allez, hup! | 25-01-2024 (09:00) | 25-01-2024 (15:30) |
Faalangst en stress bij kinderen - veerkracht als antwoord! | 25-01-2024 (09:00) | 25-01-2024 (15:30) |
Een prentenboek op bezoek | 29-01-2024 (09:00) | 29-01-2024 (15:30) |
Waarderend coachen - verdieping 2de reeks | 29-01-2024 (09:00) | 29-03-2024 (16:00) |
Kinderen (creatief) begeleiden bij het omgaan met brede verlieservaringen. | 30-01-2024 (09:00) | 30-01-2024 (15:30) |
Minder verbeterwerk en betere feedback met Google Classroom | 31-01-2024 (14:00) | 31-01-2024 (17:00) |
Scrum laat kinderen zelfstandig en planmatig samenwerken. | 01-02-2024 (09:00) | 27-03-2024 (12:00) |
Praten met tieners en pubers, hoe doe je dat? | 01-02-2024 (09:00) | 29-02-2024 (12:00) |
Lezen in beweging | 01-02-2024 (09:30) | 01-02-2024 (16:00) |
Omgaan met weerstand in je team of bij je coachee | 02-02-2024 (09:00) | 01-03-2024 (15:30) |
Is iedereen mee? – Interactieve werkvormen in het basisonderwijs. | 06-02-2024 (09:00) | 06-02-2024 (12:00) |
Evalueren in de kleuterklas | 07-02-2024 (09:00) | 14-03-2024 (16:00) |
Goed klasmanagement?! | 07-02-2024 (13:30) | 13-03-2024 (16:30) |
Meertaligheid en TOS | 08-02-2024 (09:30) | 23-05-2024 (12:30) |
Impact van autisme als pervasieve ontwikkelingsstoornis | 13-02-2024 (19:00) | 13-02-2024 (21:30) |
Een effectieve didactische aanpak van aanvankelijk lezen, ook voor leerlingen met nood aan taalondersteuning. | 20-02-2024 (09:00) | 20-02-2024 (15:30) |
Business Seminars | 21-02-2024 (18:15) | 16-05-2024 (20:00) |
Is it the end of China as the 'factory of the world? | 21-02-2024 (18:15) | 21-02-2024 (20:00) |
Hoe sociale vaardigheden van kinderen vergroten? | 22-02-2024 (09:00) | 21-03-2024 (15:30) |
Zo lukt het wel! Goed onderwijs geven aan kinderen in kansarmoede. | 22-02-2024 (09:00) | 22-02-2024 (15:30) |
Groeien als leraar lagere school in mentorschap | 22-02-2024 (09:00) | 18-04-2024 (12:00) |
Groeien als kleuterleraar in mentorschap | 22-02-2024 (09:00) | 28-03-2024 (15:00) |
Peer feedback | 22-02-2024 (18:30) | 22-02-2024 (21:00) |
Leesmotivatie in de eerste graad | 23-02-2024 (09:00) | 23-02-2024 (15:30) |
Van kamishibai tot techniek en STEM | 27-02-2024 (09:00) | 27-02-2024 (15:30) |
Waarderend coachen | 6-daagse training | 27-02-2024 (09:30) | 30-05-2024 (16:30) |
Creators Night | NL & EN | 27-02-2024 (17:00) | 27-02-2024 (21:30) |
Getting Rich Part 1 (of 3) | Earning | 27-02-2024 (18:15) | 27-02-2024 (20:00) |
Ontdek, creëer, inspireer, met Canva voor beginners | 28-02-2024 (14:00) | 28-02-2024 (17:00) |
De (h)onderwijsassistent: een pluizige aanwinst voor het team. | 28-02-2024 (14:00) | 28-02-2024 (16:00) |
Chasing the American Dream: expert tips for a successful career in tourism in the US | EN | 28-02-2024 (18:15) | 28-02-2024 (19:30) |
Specialisatie bemiddeling in onderwijs | 29-02-2024 (09:00) | 30-05-2024 (16:30) |
Aan de slag met klei en gips | 29-02-2024 (09:00) | 29-02-2024 (15:30) |
Traject MAVO en PAV S.O. (23112 t-m 23117) | 29-02-2024 (09:30) | 23-05-2024 (16:30) |
Introductie in de doelgroep van de B-stroom en de A-finaliteit | 29-02-2024 (09:30) | 29-02-2024 (12:30) |
Aan de slag met Arduino (basis) | 29-02-2024 (13:30) | 29-02-2024 (16:30) |
Waarderend coachen - basiscursus leidinggevenden | 04-03-2024 (09:00) | 22-05-2024 (16:00) |
Doing business in India (from an EU business point of view) | ENG | 05-03-2024 (18:15) | 05-03-2024 (19:30) |
CreativEyes - Holistisch ondernemen in een Sociaal, Circulair & Economische omgeving | NL | 05-03-2024 (18:15) | 05-03-2024 (20:00) |
Succesvol Frans leren in de basisschool: Een talenknobbel of de juiste taalleerstrategie? | 06-03-2024 (09:00) | 06-03-2024 (12:00) |
Werk slimmer en verdien meer DEEL 1: Wat zijn de 8 ondernemingsfundamenten? | 06-03-2024 (18:15) | 06-03-2024 (20:00) |
Effectieve feedback in technische en praktische vakken! | 07-03-2024 (18:00) | 07-03-2024 (21:00) |
Duurzaamheid als opportuniteit (NL) | 07-03-2024 (18:15) | 07-03-2024 (19:30) |
Ruzies tussen kinderen herstelgericht aanpakken | 11-03-2024 (09:00) | 11-03-2024 (15:30) |
Breed evalueren van lezen | 12-03-2024 (09:00) | 12-03-2024 (12:00) |
International solidarity and sustainable partnerships | 12-03-2024 (18:00) | 12-03-2024 (19:30) |
Techniek, niet meer weg te denken uit de leef- en belevingswereld van onze kleuters | 13-03-2024 (09:00) | 13-03-2024 (12:00) |
Geo-ICT voor beginners | 13-03-2024 (13:30) | 13-03-2024 (16:30) |
Mooie meetkunde | 13-03-2024 (13:30) | 13-03-2024 (16:30) |
Ontdek, creëer, inspireer, met Canva voor gevorderden | 13-03-2024 (14:00) | 13-03-2024 (17:00) |
My role as a consultant in an implementation project: bridging the gap between business and IT | ENG | 13-03-2024 (18:00) | 13-03-2024 (19:30) |
Getting Rich Part 2 (of 3) | Saving | 14-03-2024 (18:15) | 14-03-2024 (20:00) |
Een schatkist vol rust, ook voor de jongste kleuters! | 20-03-2024 (09:00) | 20-03-2024 (12:00) |
Pimp je wiskundelessen met geschiedenisweetjes | 20-03-2024 (13:30) | 20-03-2024 (15:30) |
Hoe kan je Office365 efficiënt gebruiken in je klas? | 20-03-2024 (14:00) | 20-03-2024 (17:00) |
Naar buiten, boeiend voor jou én de kinderen! | 21-03-2024 (09:00) | 21-03-2024 (15:30) |
Activerende didactische werkvormen | 21-03-2024 (13:30) | 21-03-2024 (16:30) |
Is circular fashion just about second-hand clothing? | EN | 15-04-2024 (18:15) | 15-04-2024 (19:30) |
KOALA: een verplichte test, ook een leerkans? | 16-04-2024 (09:00) | 15-05-2024 (12:00) |
AXA Diversiteit en inclusie | 16-04-2024 (18:15) | 16-04-2024 (20:00) |
Overal prikkels!? Sensorische waarneming bij kinderen en jongeren met autisme | 16-04-2024 (18:30) | 16-04-2024 (21:30) |
Young composers - jonge kinderen maken muziek | 17-04-2024 (09:00) | 08-05-2024 (12:00) |
Een thematische lessenreeks of project maken in de algemene vorming van de A-finaliteit | 17-04-2024 (09:30) | 17-04-2024 (12:30) |
Evaluatie in de algemene vorming van de A-finaliteit | 17-04-2024 (13:30) | 17-04-2024 (16:30) |
Tijdsefficiënt werken met een digitale agenda. | 17-04-2024 (14:00) | 08-05-2024 (15:00) |
Werk slimmer en verdien meer deel 3: Falen is toegestaan | NL | 17-04-2024 (18:15) | 17-04-2024 (19:30) |
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Anke Deckers | 18-04-2024 (09:00) | 27-05-2024 (16:00) |
How to make events inspire people? | ENG | 18-04-2024 (18:15) | 18-04-2024 (20:00) |
Leesmotivatie in de tweede en derde graad | 19-04-2024 (09:00) | 19-04-2024 (15:30) |
Puur natuur! Land art, natuurkunstenaars, natuurlijke materialen … als inspiratiebron | 22-04-2024 (09:00) | 22-04-2024 (15:30) |
100% slave free in the cocoa-industry: Tony’s Chocolonely shows how | EN | 23-04-2024 (18:15) | 23-04-2024 (19:30) |
Teamteaching: 1 plus 1 is meer dan 2. | 24-04-2024 (09:00) | 24-04-2024 (12:00) |
Oudercommunicatie, wat moet je hiermee als school? | 25-04-2024 (09:00) | 22-05-2024 (16:00) |
Start als zelfstandige met jouw eigen zaak! | 25-04-2024 (18:15) | 25-04-2024 (20:00) |
"Luister je naar mij?" In gesprek gaan met kinderen - XL-versie | 02-05-2024 (09:00) | 02-05-2024 (15:30) |
Everything you wanted to know about PR evaluation and measurement (but were afraid to ask) (ENG) | 02-05-2024 (18:15) | 02-05-2024 (20:00) |
The challenges of communication and marketing in post-Covid China | 02-05-2024 (18:15) | 02-05-2024 (20:00) |
Begrijpend lezen betekenisvol maken in de eerste graad! | 03-05-2024 (09:00) | 03-05-2024 (15:30) |
Werk slimmer en verdien meer deel 2: Is omzet plannen een natte-vinger-verhaal? | NL | 08-05-2024 (18:15) | 08-05-2024 (19:30) |
Onderwijs aan cognitief begaafde kinderen | 14-05-2024 (09:00) | 14-05-2024 (15:30) |
Vakoverschrijdend aan de slag met klimaatverandering en duurzaamheid | 14-05-2024 (13:30) | 14-05-2024 (16:30) |
Begeleiden van noden: Kijken achter gedrag | 14-05-2024 (18:30) | 14-05-2024 (21:30) |
Begeleiden van noden: omgaan met verlies | 14-05-2024 (18:30) | 14-05-2024 (21:30) |
Autisme en puberteit: meer dan enkel een lichamelijke verandering | 14-05-2024 (18:30) | 14-05-2024 (21:30) |
EduConnect - Vanuit je bedrijf krachtig voor de klas | 15-05-2024 (09:00) | 19-06-2024 (17:00) |
Leren buiten de klasmuren! | 15-05-2024 (09:00) | 15-05-2024 (12:00) |
Hoe maak je kwalitatief eigen lesmateriaal? | 15-05-2024 (14:30) | 15-05-2024 (15:30) |
Hoe integreer ik AI in mijn lessen? | 15-05-2024 (15:00) | 15-05-2024 (17:00) |
Debatavond: Toerisme is een aantrekkelijke sector om in te werken, toch?! | 15-05-2024 (18:15) | 15-05-2024 (20:30) |
Doing Business in Spain – Start to entrepreneur | 16-05-2024 (18:30) | 16-05-2024 (20:00) |
Coöperatieve leerstrategieën | 16-05-2024 (18:30) | 16-05-2024 (21:00) |
Leer kinderen positief denken! Eigen baas over je gedachten | 21-05-2024 (09:00) | 21-05-2024 (15:30) |
Wat kunnen we leren uit onze bezoeken aan sterke scholen? | 22-05-2024 (14:30) | 22-05-2024 (15:30) |
De draad kwijt?! Een zoektocht naar de vaardigheden in textiel. | 23-05-2024 (09:00) | 23-05-2024 (15:30) |
Naar buiten met je klas! Niet alleen om te spelen, maar ook om te leren! | 23-05-2024 (09:00) | 23-05-2024 (15:30) |
Emotiegericht counselen | 23-05-2024 (09:30) | 23-05-2024 (16:30) |
Differentiatie in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden? | 23-05-2024 (09:30) | 23-05-2024 (12:30) |
Workshop Zorgzame Buurten: Impact-gedreven handelen en denken in zorgamze buurten: hoe begin je er aan? | 23-05-2024 (13:00) | 23-05-2024 (16:00) |
Hoe bouw je een STEM- of techniekproject op volgens het technisch proces en hoe evalueer je dit? | 23-05-2024 (13:30) | 23-05-2024 (16:30) |
Co-teaching in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden? | 23-05-2024 (13:30) | 23-05-2024 (16:30) |
Begrijpend lezen betekenisvol maken in de 2de en 3de graad! | 24-05-2024 (09:00) | 24-05-2024 (15:30) |
Hoe optimaal aansluiten bij de wensen en behoeften van mensen met chronische afasie? | 24-05-2024 (09:30) | 24-05-2024 (16:30) |
PCP examen | 27-05-2024 (18:30) | 27-05-2024 (21:00) |
Hoe streef je samen met je team naar goed onderwijs op de (basis)school? Een schoolleider aan het woord | 29-05-2024 (14:30) | 29-05-2024 (15:30) |
Lanceringsevent Assessment Hub | 30-05-2024 (12:00) | 30-05-2024 (13:30) |
Hechten voor verloskundigen 03-06-2024 | 03-06-2024 (19:00) | 03-06-2024 (22:00) |
Cursus Wielen vlechten voor professionelen | 04-06-2024 (09:00) | 04-06-2024 (16:30) |
Wanneer biedt technologie een meerwaarde voor het leren (en wanneer niet)? Wijze lessen: Digitale Didactiek | 05-06-2024 (14:30) | 05-06-2024 (15:30) |
Hoe pak je telelogopedie of teleaudiologie bij kinderen best aan? VOLLEDIGE DAG - ONLINE | 13-09-2024 (09:30) | 13-09-2024 (16:30) |
Hoe pak je telelogopedie of teleaudiologie bij kinderen best aan? NAMIDDAG - ONLINE | 13-09-2024 (13:30) | 13-09-2024 (16:30) |
Manuele technieken in de stemtherapie | 19-09-2024 (09:30) | 14-02-2025 (16:30) |
Meertaligheid en TOS - ONLINE | 19-09-2024 (09:30) | 19-12-2024 (12:30) |
Cardiologie voor Verpleegkundigen | 20-09-2024 (09:00) | 06-12-2024 (17:45) |
Preventief werken aan een verbindend schoolklimaat - webinar | 25-09-2024 (19:30) | 25-09-2024 (21:00) |
Canva voor beginners | 27-09-2024 (09:15) | 27-09-2024 (15:30) |
Waarderend coachen - verdieping 1ste reeks | 30-09-2024 (09:00) | 04-12-2024 (16:00) |
Groepen om van te snoepen | 03-10-2024 (09:00) | 03-10-2024 (12:00) |
De cyclische aanpak van Hodson en Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen | 03-10-2024 (10:00) | 29-11-2024 (17:00) |
Deep Democracy voor leidinggevenden | 07-10-2024 (09:00) | 11-12-2024 (12:00) |
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Hans Mennes | 07-10-2024 (09:00) | 13-12-2024 (16:00) |
Mentorenopleiding Lier | 08-10-2024 (08:30) | 29-04-2025 (17:30) |
Mentorenopleiding Mechelen | 08-10-2024 (08:30) | 29-04-2025 (17:30) |
Mentorenopleiding Turnhout | 08-10-2024 (08:30) | 29-04-2025 (17:30) |
Stuur jij je kleuters of sturen zij zichzelf? | 08-10-2024 (09:30) | 08-10-2024 (12:30) |
Persoonsgestuurde zorg bij volwassenen met NAH: ONLINE | 15-10-2024 (09:30) | 15-10-2024 (16:30) |
Kleuters met een autismespectrumstoornis (ASS) beter leren begrijpen en ondersteunen | 15-10-2024 (09:30) | 15-10-2024 (16:00) |
Een schooltas vol verdriet | 17-10-2024 (09:00) | 17-10-2024 (15:30) |
Omgaan met diversiteit en inclusie haalbaar maken: de praktijk | 17-10-2024 (09:00) | 18-03-2025 (15:30) |
Als leren lezen veel moeite kost – Hoe motiveer je de kinderen en hoe betrek je de ouders? | 18-10-2024 (09:00) | 18-10-2024 (15:30) |
Zelfregulerend leren | 22-10-2024 (09:30) | 22-10-2024 (12:30) |
Bookwidgets: startersworkshop | 23-10-2024 (09:00) | 23-10-2024 (12:00) |
ADHD-Experience basisonderwijs | 24-10-2024 (09:00) | 24-10-2024 (12:00) |
Groepswerk 2.0 - Hoe doe je ze al sprekend leren? | 05-11-2024 (09:00) | 05-11-2024 (12:00) |
Navigeren naar Onderwijskwaliteit: Centrale Toetsresultaten als kompas - lager onderwijs | 06-11-2024 (09:00) | 29-04-2025 (15:30) |
Navigeren naar Onderwijskwaliteit: Centrale Toetsresultaten als kompas - SO | 07-11-2024 (09:00) | 22-04-2025 (15:30) |
Traject psychomotorische ontwikkeling: fijne motoriek, schrijfmotoriek en lateralisatie | 08-11-2024 (09:00) | 13-12-2024 (15:30) |
Veerkrachtige teams. Zet je schouders onder de stressregulatie van je team! | 12-11-2024 (09:30) | 13-05-2025 (21:00) |
Ruimtehelden: laat leerlingen actief leren en participeren met dit leerpakket over duurzaam ruimtegebruik in hun omgeving | 13-11-2024 (09:00) | 13-11-2024 (12:00) |
Storend gedrag begrijpen, opvolgen en aanpakken | 14-11-2024 (09:00) | 14-11-2024 (15:30) |
“Ik kan het niet zo fijn!” – fijne motoriek | 15-11-2024 (09:00) | 15-11-2024 (16:00) |
Hoe kunnen we leerlingen begeleiden naar duurzaam leren? | 21-11-2024 (09:30) | 21-11-2024 (12:30) |
Een rijk taalaanbod in de kleuterklas | 22-11-2024 (09:00) | 22-11-2024 (12:00) |
Van gewone naar uitdagende lessen: leren denkvragen integreren met de taxonomie van Bloom | 25-11-2024 (09:00) | 25-11-2024 (12:00) |
Meer werkgeluk, minder werkdruk in je job in het onderwijs | 26-11-2024 (09:00) | 13-03-2025 (21:00) |
Pesterijen en conflicten op school concreet aanpakken | 28-11-2024 (09:00) | 28-11-2024 (12:00) |
Laaggeletterdheid in OKAN. Ja, het kan! | 02-12-2024 (09:00) | 31-03-2025 (12:00) |
Digitale uitdaging: digitale opdrachten voor sterke leerlingen | 03-12-2024 (09:00) | 03-12-2024 (12:00) |
ADHD-Experience - secundair onderwijs | 04-12-2024 (09:00) | 04-12-2024 (12:00) |
Versterken van leesbegrip en leesplezier bij anderstalige nieuwkomers. Hoe doe je dat? | 09-12-2024 (09:00) | 09-12-2024 (15:30) |
Interactieve en coöperatieve werkvormen | 10-12-2024 (09:00) | 10-12-2024 (12:00) |
SOS! Een student met stress | 12-12-2024 (09:00) | 12-12-2024 (12:00) |
De zorgcoördinator: probleemoplosser of coach? | 16-12-2024 (09:30) | 17-12-2024 (15:00) |
Wie schrijft die blijft… dus het schrijven moet blijven! | 13-01-2025 (09:00) | 13-01-2025 (16:00) |
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Kaatje Nevelsteen | 13-01-2025 (09:00) | 21-03-2025 (16:00) |
Maak je klas ADHD-proof - basisonderwijs | 14-01-2025 (09:00) | 14-01-2025 (12:00) |
Van ‘Ik haat lezen!’ naar ‘Mag ik nog een (luister)boek?’ | 15-01-2025 (09:00) | 15-01-2025 (11:00) |
Peuterpret! Inspelen op de noden en interesses van 2,5 – 3-jarigen | 16-01-2025 (09:00) | 16-01-2025 (15:00) |
H(islam)story | 16-01-2025 (09:30) | 16-01-2025 (15:30) |
Leesproblemen en meertaligheid: preventie en diagnostiek: ONLINE | 16-01-2025 (10:00) | 16-01-2025 (12:00) |
Versterk de executieve functies bij je leerlingen | 17-01-2025 (09:00) | 21-03-2025 (15:30) |
Stressless op school - webinar | 22-01-2025 (19:30) | 22-01-2025 (21:00) |
Maak je klas ADHD-proof - secundair onderwijs | 23-01-2025 (09:00) | 23-01-2025 (12:00) |
Waarderend coachen - verdieping 2de reeks | 23-01-2025 (09:00) | 28-03-2025 (16:00) |
Praktijkdag manuele technieken in de stemtherapie | 24-01-2025 (09:30) | 24-01-2025 (16:30) |
Maatwerk bieden met maar één hoofd en twee handen | 24-01-2025 (09:30) | 24-01-2025 (12:30) |
Waarderend coachen: een introductie | 28-01-2025 (09:30) | 28-01-2025 (16:30) |
Activerend onthaal in de kleuterklas | 30-01-2025 (09:30) | 30-01-2025 (12:30) |
Nederlands in de kleuterklas - taalverwerving en taalstimulering bij anderstalige nieuwkomers aan de hand van Go4ty | 31-01-2025 (09:00) | 31-01-2025 (15:00) |
Klasmanagement in alle rust | 04-02-2025 (09:00) | 04-02-2025 (15:30) |
Zelfzorg voor de leerkracht: adem jezelf van klacht naar kracht | 06-02-2025 (09:00) | 06-02-2025 (12:00) |
De kracht van spel in psychologische begeleidingssituaties met kinderen | 06-02-2025 (09:30) | 06-02-2025 (16:30) |
Nieuwsbegrip - begrijpend lezen met actuele teksten | 07-02-2025 (09:00) | 07-02-2025 (12:00) |
Pesterijen en conflicten op school concreet aanpakken - webinar | 12-02-2025 (19:30) | 12-02-2025 (21:00) |
Canva voor beginners | 14-02-2025 (09:15) | 14-02-2025 (15:30) |
Ouderbetrokkenheid: kleine stapjes, groot succes! | 17-02-2025 (09:30) | 17-02-2025 (15:00) |
Weg met de productjes, lang leve het creatieve proces | 18-02-2025 (09:30) | 18-02-2025 (15:00) |
De kracht van co-teaching in de kleuterschool | 24-02-2025 (09:30) | 24-02-2025 (15:00) |
Versterken van leesbegrip en leesplezier in het basisonderwijs. Hoe doe je dat? | 25-02-2025 (09:00) | 25-02-2025 (15:30) |
Evenwicht in balans | 27-02-2025 (09:00) | 13-03-2025 (16:30) |
De kracht van co-teachen in de lagere school | 10-03-2025 (09:30) | 10-03-2025 (15:00) |
Evalueren en lezen | 11-03-2025 (09:00) | 11-03-2025 (12:00) |
Hartcoherentie? Breng je lichaam & geest tot rust met ademhaling | Een praktijkbad | 11-03-2025 (09:30) | 11-03-2025 (12:30) |
Hoorbegeleiding bij volwassenen: hoe begin je eraan? | 11-03-2025 (09:30) | 25-04-2025 (16:30) |
Luister je naar mij? In gesprek gaan met kinderen | 13-03-2025 (09:00) | 13-03-2025 (15:30) |
Canva voor gevorderden | 14-03-2025 (09:15) | 14-03-2025 (15:30) |
Escaperooms: maak ze digitaal! | 17-03-2025 (09:00) | 17-03-2025 (12:00) |
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Anke Deckers | 17-03-2025 (09:00) | 23-05-2025 (16:00) |
Stotteren en meertaligheid: aandachtspunten voor diagnostiek en therapie | 18-03-2025 (09:30) | 18-03-2025 (12:30) |
White awake - Wat betekent het om wit te zijn? | 20-03-2025 (09:30) | 20-03-2025 (16:30) |
Hoe kan je slikspieren trainen bij dysfagie? | 20-03-2025 (09:30) | 20-03-2025 (12:30) |
Meespelen en spelbegeleiding in de hoeken | 20-03-2025 (09:30) | 20-03-2025 (15:00) |
Groeidenken stimuleren bij kinderen | 24-03-2025 (09:30) | 24-03-2025 (16:30) |
Kleuters met een autismespectrumstoornis (ASS) beter leren begrijpen en ondersteunen | 25-03-2025 (09:30) | 25-03-2025 (16:00) |
Storend gedrag begrijpen, opvolgen en aanpakken - webinar | 26-03-2025 (19:30) | 26-03-2025 (21:00) |
Van leerkenmerken naar leerplezier: compacten en verrijken voor begaafde leerlingen | 27-03-2025 (09:00) | 27-03-2025 (12:00) |
Dynamisch werkwoorden oefenen bij mensen met afasie: ONLINE | 28-03-2025 (13:00) | 28-03-2025 (16:30) |
“Ik zie het anders.” Omgaan met richtingsmoeilijkheden bij kinderen | 31-03-2025 (09:00) | 31-03-2025 (16:00) |
Close Reading: werken aan verdiepend, begrijpend lezen in het secundair. Een zaak voor alle vakken! | 31-03-2025 (09:00) | 31-03-2025 (15:30) |
Preventief werken aan een verbindend schoolklimaat | 24-04-2025 (09:00) | 24-04-2025 (12:00) |
Canva voor gevorderden: leerspelletjes maken | 25-04-2025 (09:15) | 25-04-2025 (12:00) |
Ingrijpen op stotteruitlokkende factoren | 28-04-2025 (09:30) | 29-04-2025 (16:30) |
Close Reading: werken aan verdiepend, begrijpend lezen in het het basisonderwijs. Een schoolbrede aanpak! | 29-04-2025 (09:00) | 29-04-2025 (15:30) |
Hoe werk je op een impactvolle manier aan klimaateducatie? | 05-05-2025 (09:15) | 05-05-2025 (16:15) |
Talentgedreven werken met kinderen | 05-05-2025 (09:30) | 05-05-2025 (16:00) |
Growth Mindset - Haal het beste uit elke leerling… en jezelf! | 06-05-2025 (09:00) | 06-05-2025 (15:30) |
Fijn speelplaatsspel voor iedereen! | 08-05-2025 (09:30) | 08-05-2025 (15:00) |
Waarderend coachen - masterclass | 09-05-2025 (09:00) | 07-06-2025 (16:00) |
Beschermjassen | 13-05-2025 (09:30) | 13-05-2025 (16:30) |
Stressless op school | 22-05-2025 (09:00) | 22-05-2025 (12:00) |
Uncovering the Lexipontix program for school-age children who stutter | 22-05-2025 (09:30) | 23-05-2025 (16:30) |