Opleidingen

OpleidingStartEinde
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Hans Mennes15-09-2023 (09:00)20-11-2023 (16:00)
Systeemcounseling - vervolmakingsjaar15-09-2023 (10:00)19-04-2024 (16:30)
Lessenreeks Islam 1-3: Het leven van de profeet Mohammed19-09-2023 (18:30)03-10-2023 (20:30)
Lessenreeks Islam19-09-2023 (18:30)19-12-2023 (20:30)
Ervaringswerkers in de GGZ21-09-2023 (09:30)13-06-2024 (17:00)
Psychomotorische ontwikkeling en remediërend leren23-09-2023 (09:00)15-06-2024 (16:30)
Frans, een levende taal in mijn klas! Mondelinge vaardigheden Frans inoefenen en evalueren in de basisschool.27-09-2023 (09:00)11-10-2023 (12:00)
Maak je eigen escaperoom! Leuk en leerrijk voor in de klas, op school of tijdens het schoolfeest!27-09-2023 (14:00)08-11-2023 (17:00)
Samen sterk starten: traject voor aanvangsbegeleiders29-09-2023 (09:00)30-05-2024 (16:00)
Autisme begrijpen: de basis03-10-2023 (18:30)10-10-2023 (21:30)
Computationeel denken for dummies04-10-2023 (09:00)04-10-2023 (12:00)
Samen sterk starten: traject voor starters04-10-2023 (09:00)30-05-2024 (16:00)
Maak jouw school future-proof! Leer werken met de lasercutter en 3D-printer in ons (mobiel) V-lab.04-10-2023 (14:00)04-10-2023 (17:00)
Grote kunstenaars voor kleine handen05-10-2023 (09:00)05-10-2023 (15:30)
Preventief omgaan met probleemgedrag in de klas en op school05-10-2023 (09:00)05-10-2023 (15:30)
Co-teaching in het secundair onderwijs05-10-2023 (18:30)05-10-2023 (21:00)
Waarderend coachen - verdieping 1ste reeks09-10-2023 (09:00)01-12-2023 (16:00)
Mentorenopleiding10-10-2023 (08:30)23-04-2024 (17:30)
Traject didactiek in de kleuterklas: sturing, onthaal en evalueren11-10-2023 (09:00)14-03-2024 (16:00)
Stuur jij kleuters? Of sturen zij zichzelf?11-10-2023 (09:00)30-11-2023 (16:00)
Traject Google Tools en Google Classroom11-10-2023 (14:00)25-10-2023 (17:00)
Virtual Reality in de klas, een wauw ervaring voor de leerlingen én voor jou!11-10-2023 (14:00)11-10-2023 (17:00)
Aan de slag met Google Tools!11-10-2023 (14:00)11-10-2023 (17:00)
Het gedrag van kinderen bekeken door een nieuwe bril - Zelfregulering als doelstelling.12-10-2023 (09:30)12-10-2023 (15:30)
Traject STEM en Techniek S.O. (23119-23121-23123)12-10-2023 (13:30)23-05-2024 (16:30)
Aan de slag in een fablab! Van 3D-printen tot lasercutten12-10-2023 (13:30)12-10-2023 (16:30)
6 aanleidingen tot techniek in de kleuterklas17-10-2023 (09:00)17-10-2023 (15:30)
Van concentratieproblemen tot ADHD17-10-2023 (09:00)17-10-2023 (15:30)
De STEM-eindtermen komen er aan! Wij geven alvast een opstapje om hiermee aan de slag te gaan!18-10-2023 (09:00)18-10-2023 (15:30)
Teach future proof: digitale tools en 21st century skills18-10-2023 (14:00)18-10-2023 (17:00)
Manuele technieken in de stemtherapie19-10-2023 (09:00)21-03-2024 (16:30)
Traject ontwikkeling van kleuters: spelbegeleiding, emotieregulering en effectieve interactie19-10-2023 (09:00)14-03-2024 (15:30)
Spel als motor van de ontwikkeling!19-10-2023 (09:00)19-10-2023 (15:30)
Lateralisatie?! Veel meer dan het verschil tussen links en rechts kennen …19-10-2023 (09:00)19-10-2023 (15:30)
Kennismaking met de doelgroep in de B-stroom en A-finaliteit19-10-2023 (09:30)09-11-2023 (12:30)
Ombuigen van moeilijk gedrag bij kleuters20-10-2023 (09:00)20-10-2023 (15:30)
Word breintrainer van jouw leerlingen.23-10-2023 (09:00)23-10-2023 (15:30)
Bouw een eigen online portfolio met je leerlingen23-10-2023 (18:30)23-10-2023 (20:00)
Start to Teach: kleuteronderwijs25-10-2023 (09:00)29-11-2023 (12:00)
Breukendidactiek: inzichtelijk aanbrengen van het breukbegrip en de bewerkingen met breuken via spelvormen25-10-2023 (13:30)25-10-2023 (15:30)
Een eerste kennismaking met Google Classroom25-10-2023 (14:00)25-10-2023 (17:00)
Introductiecursus verbindend communiceren: eerlijke contacten, voedende relaties … van GELIJK naar GELUK.07-11-2023 (09:00)23-11-2023 (15:30)
Plannen?! Flexibiliteit?! … en andere executieve functies bij personen met autisme07-11-2023 (18:30)07-11-2023 (21:30)
Lessenreeks Islam 4-5: Islamitische geloofsleer07-11-2023 (18:30)14-11-2023 (20:30)
Vertellen en voorlezen? Verrassen, verleiden én oefenen op begrijpend luisteren08-11-2023 (09:00)08-11-2023 (12:00)
Omgaan met agressie-incidenten09-11-2023 (09:00)09-11-2023 (15:30)
De fijne motoriek stimuleren en speels remediëren met doelgerichte (kosteloze) materialen.09-11-2023 (09:00)09-11-2023 (15:30)
Leren leren: Hoe kan ik leerlingen doen leren?09-11-2023 (09:30)18-01-2024 (16:00)
Effectieve feedback in technische en praktische vakken!09-11-2023 (18:00)09-11-2023 (21:00)
Deep Democracy10-11-2023 (09:00)14-12-2023 (12:00)
Start to Teach: secundair onderwijs13-11-2023 (13:00)28-02-2024 (18:00)
Een lespakket rond stressreductie en de kriebelkoffer zorgen voor rust in je klas15-11-2023 (09:00)15-11-2023 (12:00)
Ontspanning in de klas door middel van de kriebelkoffer15-11-2023 (09:00)15-11-2023 (12:00)
Inhoudelijk sterk in STEM!15-11-2023 (14:00)13-12-2023 (17:00)
Programmeren in de lagere school15-11-2023 (14:00)15-11-2023 (17:00)
Samen sterker in gezag - Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet op school16-11-2023 (09:00)01-12-2023 (15:30)
Computationeel denken en programmeren in de eerste graad: hoe begin ik eraan?16-11-2023 (13:30)16-11-2023 (16:30)
Zelfzorg, een vak apart …20-11-2023 (09:00)07-12-2023 (15:30)
2Hands4Kids typmethode van Wendy Peerlings - Zelf aan de slag in je klas of praktijk.21-11-2023 (09:00)21-11-2023 (15:00)
Lessenreeks Islam 6-8: Aanbiddingen21-11-2023 (18:30)05-12-2023 (20:30)
Nederlands in de kleuterklas - taalverwerving en -stimulering bij (anderstalige) nieuwkomers22-11-2023 (09:00)22-11-2023 (12:00)
Interactief gebruik van het digibord via Prowise Presenter 1022-11-2023 (14:00)22-11-2023 (17:00)
Oudergesprekken, wat moet je hiermee als leraar?23-11-2023 (09:00)17-01-2024 (16:00)
Flipping the classroom23-11-2023 (18:30)23-11-2023 (21:00)
Effectief leren en studeren … en hoe je jouw leerlingen daarin kan ondersteunen28-11-2023 (09:00)28-11-2023 (15:30)
Schrijven en motoriek, meer dan alleen de letters overschrijven!30-11-2023 (09:00)30-11-2023 (15:30)
Ouders begrijpen, ouders begrenzen in een diverse samenleving.07-12-2023 (09:00)07-12-2023 (15:30)
Inleefsessie autisme12-12-2023 (18:30)12-12-2023 (21:30)
Lessenreeks Islam 9-10: Islam en cultuur12-12-2023 (18:30)19-12-2023 (20:30)
Lateralisatie?! Veel meer dan het verschil tussen links en rechts kennen …14-12-2023 (09:00)14-12-2023 (15:30)
Activerend onthaal in de kleuterklas!10-01-2024 (09:00)10-01-2024 (12:00)
Awoe werkblaadjes, hoera goesting om te leren!11-01-2024 (09:00)11-01-2024 (15:30)
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Kaatje Nevelsteen12-01-2024 (09:00)11-03-2024 (16:00)
Een thema uitwerken samen met kleuters17-01-2024 (09:00)17-01-2024 (12:00)
Praten met kinderen die het moeilijk hebben, hoe doe je dat?17-01-2024 (09:00)21-02-2024 (12:00)
Werken met Chromebooks in de klas, hoe gaat dat?17-01-2024 (14:00)17-01-2024 (17:00)
De jonge kleuter is een vat vol emoties … wat als de ontwikkeling fout loopt?18-01-2024 (09:00)18-01-2024 (15:30)
KOALA: een verplichte test, ook een leerkans?19-01-2024 (09:00)16-04-2024 (12:00)
Activerende werkvormen22-01-2024 (09:30)22-01-2024 (16:00)
Klasmanagement en omgaan met gedragsproblemen23-01-2024 (09:00)23-01-2024 (15:30)
Een rijk taalaanbod in de kleuterklas.24-01-2024 (09:00)24-01-2024 (12:00)
Ontmoetingsevent in de orthodoxe kerk en moskee van Turnhout24-01-2024 (15:00)24-01-2024 (20:00)
Meer bewegen in de klas. Allez, hup!25-01-2024 (09:00)25-01-2024 (15:30)
Faalangst en stress bij kinderen - veerkracht als antwoord!25-01-2024 (09:00)25-01-2024 (15:30)
Een prentenboek op bezoek29-01-2024 (09:00)29-01-2024 (15:30)
Waarderend coachen - verdieping 2de reeks29-01-2024 (09:00)29-03-2024 (16:00)
Kinderen (creatief) begeleiden bij het omgaan met brede verlieservaringen.30-01-2024 (09:00)30-01-2024 (15:30)
Minder verbeterwerk en betere feedback met Google Classroom31-01-2024 (14:00)31-01-2024 (17:00)
Scrum laat kinderen zelfstandig en planmatig samenwerken.01-02-2024 (09:00)27-03-2024 (12:00)
Klaar voor de overstap!01-02-2024 (09:00)30-04-2024 (15:30)
Praten met tieners en pubers, hoe doe je dat?01-02-2024 (09:00)29-02-2024 (12:00)
Lezen in beweging01-02-2024 (09:30)01-02-2024 (16:00)
Omgaan met weerstand in je team of bij je coachee02-02-2024 (09:00)01-03-2024 (15:30)
Is iedereen mee? – Interactieve werkvormen in het basisonderwijs.06-02-2024 (09:00)06-02-2024 (12:00)
Evalueren in de kleuterklas07-02-2024 (09:00)14-03-2024 (16:00)
Goed klasmanagement?!07-02-2024 (13:30)13-03-2024 (16:30)
Meertaligheid en TOS08-02-2024 (09:30)23-05-2024 (12:30)
Impact van autisme als pervasieve ontwikkelingsstoornis13-02-2024 (19:00)13-02-2024 (21:30)
Referentieverpleegkundige wondzorg 19-02-2024 (08:30)18-03-2024 (17:30)
Een effectieve didactische aanpak van aanvankelijk lezen, ook voor leerlingen met nood aan taalondersteuning.20-02-2024 (09:00)20-02-2024 (15:30)
Krachtige leeromgeving: concrete principes, praktijkslag, evalueren en bijsturen20-02-2024 (18:30)26-03-2024 (21:30)
Krachtige leeromgeving: leerbereidheid, activerende werkvormen, binnenklasdifferentiatie20-02-2024 (18:30)19-03-2024 (21:30)
Business Seminars21-02-2024 (18:15)16-05-2024 (20:00)
 Is it the end of China as the 'factory of the world?21-02-2024 (18:15)21-02-2024 (20:00)
Hoe sociale vaardigheden van kinderen vergroten?22-02-2024 (09:00)21-03-2024 (15:30)
Zo lukt het wel! Goed onderwijs geven aan kinderen in kansarmoede.22-02-2024 (09:00)22-02-2024 (15:30)
Groeien als leraar lagere school in mentorschap22-02-2024 (09:00)18-04-2024 (12:00)
Groeien als kleuterleraar in mentorschap22-02-2024 (09:00)28-03-2024 (15:00)
Peer feedback22-02-2024 (18:30)22-02-2024 (21:00)
Proefdierkunde - actief medewerker 23-02-2024 (08:30)04-05-2024 (17:15)
Leesmotivatie in de eerste graad23-02-2024 (09:00)23-02-2024 (15:30)
Van kamishibai tot techniek en STEM27-02-2024 (09:00)27-02-2024 (15:30)
Waarderend coachen | 6-daagse training27-02-2024 (09:30)30-05-2024 (16:30)
Workshop: Vanuit de positieve psychologie27-02-2024 (12:30)27-02-2024 (16:00)
Creators Night | NL & EN27-02-2024 (17:00)27-02-2024 (21:30)
Getting Rich Part 1 (of 3) | Earning27-02-2024 (18:15)27-02-2024 (20:00)
Ontdek, creëer, inspireer, met Canva voor beginners28-02-2024 (14:00)28-02-2024 (17:00)
De (h)onderwijsassistent: een pluizige aanwinst voor het team.28-02-2024 (14:00)28-02-2024 (16:00)
Hoe kunnen krachtige aanpakken en routines (in de klas én thuis) het leren versterken? 28-02-2024 (14:30)28-02-2024 (15:30)
Chasing the American Dream: expert tips for a successful career in tourism in the US | EN28-02-2024 (18:15)28-02-2024 (19:30)
Specialisatie bemiddeling in onderwijs29-02-2024 (09:00)30-05-2024 (16:30)
Aan de slag met klei en gips29-02-2024 (09:00)29-02-2024 (15:30)
Traject MAVO en PAV S.O. (23112 t-m 23117)29-02-2024 (09:30)23-05-2024 (16:30)
Introductie in de doelgroep van de B-stroom en de A-finaliteit29-02-2024 (09:30)29-02-2024 (12:30)
Aan de slag met Arduino (basis)29-02-2024 (13:30)29-02-2024 (16:30)
Taalbegeleiding in de algemene vorming A-finaliteit29-02-2024 (13:30)29-02-2024 (16:30)
International solidarity and sustainable partnerships29-02-2024 (18:00)29-02-2024 (19:30)
Tijd gespaard?! Verwerk jouw teksten vanaf nu efficiënt en duurzaam met MS Word!04-03-2024 (09:00)04-03-2024 (15:30)
Waarderend coachen - basiscursus leidinggevenden04-03-2024 (09:00)22-05-2024 (16:00)
Hoorbegeleiding bij volwassenen: hoe begin je eraan?05-03-2024 (09:30)19-04-2024 (16:30)
Workshop: Werken met ergomodellen05-03-2024 (12:30)05-03-2024 (16:00)
Doing business in India (from an EU business point of view) | ENG05-03-2024 (18:15)05-03-2024 (19:30)
CreativEyes - Holistisch ondernemen in een Sociaal, Circulair & Economische omgeving | NL05-03-2024 (18:15)05-03-2024 (20:00)
Succesvol Frans leren in de basisschool: Een talenknobbel of de juiste taalleerstrategie?06-03-2024 (09:00)06-03-2024 (12:00)
Ukelele voor beginners06-03-2024 (14:00)27-03-2024 (16:00)
Hoe kan je aan de hand van krachtig taal- en leesonderwijs slaagkansen in het onderwijs verhogen? 06-03-2024 (14:30)06-03-2024 (15:30)
Werk slimmer en verdien meer DEEL 1: Wat zijn de 8 ondernemingsfundamenten?06-03-2024 (18:15)06-03-2024 (20:00)
Onderwijs aan cognitief begaafde kinderen07-03-2024 (09:00)07-03-2024 (15:30)
Stottermomenten kneden 07-03-2024 (09:30)07-03-2024 (16:30)
Studiedag wondzorg 202407-03-2024 (09:30)07-03-2024 (17:00)
Fysiologie in verloskunde met aroma's07-03-2024 (10:30)07-03-2024 (17:00)
Effectieve feedback in technische en praktische vakken!07-03-2024 (18:00)07-03-2024 (21:00)
Techniek training van ENVIOLO tot AUTOMATIQ08-03-2024 (09:00)08-03-2024 (16:30)
Ruzies tussen kinderen herstelgericht aanpakken11-03-2024 (09:00)11-03-2024 (15:30)
Mensen met jongdementie: een traject op maat11-03-2024 (09:30)11-03-2024 (16:30)
Breed evalueren van lezen12-03-2024 (09:00)12-03-2024 (12:00)
Leonardo Da Vinci was ooit 5 jaar. Art + STEM = STEAM.12-03-2024 (09:00)12-03-2024 (15:30)
Techniek, niet meer weg te denken uit de leef- en belevingswereld van onze kleuters13-03-2024 (09:00)13-03-2024 (12:00)
De cyclische aanpak van Hodson en Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen: voorjaar 202413-03-2024 (10:00)23-05-2024 (17:00)
Geo-ICT voor beginners13-03-2024 (13:30)13-03-2024 (16:30)
Mooie meetkunde13-03-2024 (13:30)13-03-2024 (16:30)
Ontdek, creëer, inspireer, met Canva voor gevorderden13-03-2024 (14:00)13-03-2024 (17:00)
Hoe kan artificiële intelligentie (AI) jouw didactiek versterken?13-03-2024 (14:30)13-03-2024 (15:30)
Kinderen leren in interactie met hun omgeving: de leraar maakt het verschil!14-03-2024 (09:00)14-03-2024 (15:30)
Mensen met ALS interdisciplinair behandelen14-03-2024 (09:30)14-03-2024 (16:30)
Getting Rich Part 2 (of 3) | Saving14-03-2024 (18:15)14-03-2024 (20:00)
Mengen, mixen, maken!18-03-2024 (09:00)18-03-2024 (15:30)
Verpleegtechnische Vaardigheden: extra20-03-2024 (08:45)20-03-2024 (16:00)
Een schatkist vol rust, ook voor de jongste kleuters!20-03-2024 (09:00)20-03-2024 (12:00)
Pimp je wiskundelessen met geschiedenisweetjes20-03-2024 (13:30)20-03-2024 (15:30)
Hoe kan je Office365 efficiënt gebruiken in je klas?20-03-2024 (14:00)20-03-2024 (17:00)
Hoe kan je als leraar of school je evaluatiepraktijk en -beleid versterken? Introductie ondersteuningstool PROEV20-03-2024 (14:30)20-03-2024 (15:30)
Naar buiten, boeiend voor jou én de kinderen!21-03-2024 (09:00)21-03-2024 (15:30)
Onderwijskundig leiderschap. Hoe als schoolleider bijdragen tot het studiesucces van je leerlingen.21-03-2024 (09:00)21-03-2024 (12:00)
Workshop: Je veerkracht vergroten. Door zelfreflectie. Je werkbalans versterken.21-03-2024 (12:30)21-03-2024 (16:00)
Activerende didactische werkvormen21-03-2024 (13:30)21-03-2024 (16:30)
Van puzzel tot synergie - vorming psychodiagnostiek en geïntegreerde zorg 21-03-2024 (18:30)21-03-2024 (21:00)
Techniek training van ENVIOLO tot AUTOMATIQ22-03-2024 (09:00)22-03-2024 (16:30)
Excel voor experten25-03-2024 (09:00)25-03-2024 (15:30)
Wijze Lessen voor leermiddelen: hoe kies of ontwerp je kwalitatief lesmateriaal?27-03-2024 (09:00)27-03-2024 (15:30)
Is effectieve didactiek vanzelfsprekend of net niet? Een blik op de praktijk27-03-2024 (14:30)27-03-2024 (15:30)
Begeleiden van noden: socio-emotionele ontwikkeling16-04-2024 (18:30)16-04-2024 (21:30)
Overal prikkels!? Sensorische waarneming bij kinderen en jongeren met autisme16-04-2024 (18:30)16-04-2024 (21:30)
Young composers - jonge kinderen maken muziek17-04-2024 (09:00)08-05-2024 (12:00)
Een thematische lessenreeks of project maken in de algemene vorming van de A-finaliteit17-04-2024 (09:30)17-04-2024 (12:30)
Evaluatie in de algemene vorming van de A-finaliteit17-04-2024 (13:30)17-04-2024 (16:30)
Tijdsefficiënt werken met een digitale agenda.17-04-2024 (14:00)08-05-2024 (15:00)
Hoe zorg je ervoor dat leraren zich kunnen focussen op de kern van hun job? Een schoolleider aan het woord17-04-2024 (14:30)17-04-2024 (15:30)
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Anke Deckers18-04-2024 (09:00)27-05-2024 (16:00)
Leesmotivatie in de tweede en derde graad19-04-2024 (09:00)19-04-2024 (15:30)
Spreken met kinderen over scheiding (lessenreeks)19-04-2024 (09:30)03-05-2024 (16:30)
Casuïstiek in de eerste lijn 22-04-2024 (09:00)22-04-2024 (16:30)
Puur natuur! Land art, natuurkunstenaars, natuurlijke materialen … als inspiratiebron22-04-2024 (09:00)22-04-2024 (15:30)
EduConnect - Vanuit je bedrijf krachtig voor de klas23-04-2024 (09:00)19-06-2024 (17:00)
Ervaar TOS: ervaringscircuit voor professionals23-04-2024 (09:30)23-04-2024 (11:30)
Getting Rich Part 3 (of 3) | Investing23-04-2024 (18:15)23-04-2024 (20:00)
Game- en schermverslaving: hoe ga je ermee om?24-04-2024 (09:00)24-04-2024 (12:00)
Teamteaching: 1 plus 1 is meer dan 2.24-04-2024 (09:00)24-04-2024 (12:00)
Game- en schermverslaving: hoe ga je ermee om?24-04-2024 (09:00)24-04-2024 (12:00)
SPECIAL Studeren met succes (voor leerlingen/studenten en ouders)24-04-2024 (14:30)24-04-2024 (20:30)
Oudercommunicatie, wat moet je hiermee als school?25-04-2024 (09:00)22-05-2024 (16:00)
Uit de impasse, terug in de stroom van speltherapie bij kinderen25-04-2024 (09:30)25-04-2024 (16:30)
Diversiteit & inclusie in organisaties | Workshop, netwerklunch en verdiepende praktijkoefeningen25-04-2024 (10:00)25-04-2024 (16:00)
Diversiteit & inclusie in organisaties | Workshop + netwerklunch25-04-2024 (10:00)25-04-2024 (13:30)
Professionele Vormingsdag voor Zorgkundigen 26-04-2024 (08:30)26-04-2024 (16:00)
Een eigen praktijk als psychologisch consulent26-04-2024 (09:30)26-04-2024 (16:30)
Effectieve binnenklasdifferentiatie haalbaar organiseren29-04-2024 (09:00)29-04-2024 (15:30)
Teamteaching: 1 plus 1 is meer dan 2 - Sessie voor directies30-04-2024 (09:00)30-04-2024 (12:00)
Begeleiden van noden: school versus straatcultuur30-04-2024 (18:30)30-04-2024 (21:30)
Begrijpend lezen betekenisvol maken in de eerste graad!03-05-2024 (09:00)03-05-2024 (15:30)
Waarderend coachen - masterclass03-05-2024 (09:00)01-06-2024 (16:00)
Kwaliteit en deontologie in bemiddeling03-05-2024 (09:30)03-05-2024 (16:30)
Co-teaching in de kleuterklas07-05-2024 (09:30)07-05-2024 (15:00)
Mind in Labour voor Vroedvrouwen 13-05-2024 (09:00)14-05-2024 (20:00)
Talentgedreven werken met kinderen14-05-2024 (09:30)14-05-2024 (16:00)
Vakoverschrijdend aan de slag met klimaatverandering en duurzaamheid 14-05-2024 (13:30)14-05-2024 (16:30)
Begeleiden van noden: Kijken achter gedrag14-05-2024 (18:30)14-05-2024 (21:30)
Begeleiden van noden: omgaan met verlies14-05-2024 (18:30)14-05-2024 (21:30)
Autisme en puberteit: meer dan enkel een lichamelijke verandering14-05-2024 (18:30)14-05-2024 (21:30)
Leren buiten de klasmuren!15-05-2024 (09:00)15-05-2024 (12:00)
Hoe maak je kwalitatief eigen lesmateriaal?15-05-2024 (14:30)15-05-2024 (15:30)
Doing Business in Spain – Start to entrepreneur16-05-2024 (18:30)16-05-2024 (20:00)
Coöperatieve leerstrategieën16-05-2024 (18:30)16-05-2024 (21:00)
Leer kinderen positief denken! Eigen baas over je gedachten21-05-2024 (09:00)21-05-2024 (15:30)
Wat kunnen we leren uit onze bezoeken aan sterke scholen?22-05-2024 (14:30)22-05-2024 (15:30)
De draad kwijt?! Een zoektocht naar de vaardigheden in textiel.23-05-2024 (09:00)23-05-2024 (15:30)
Naar buiten met je klas! Niet alleen om te spelen, maar ook om te leren!23-05-2024 (09:00)23-05-2024 (15:30)
Emotiegericht counselen23-05-2024 (09:30)23-05-2024 (16:30)
Differentiatie in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden?23-05-2024 (09:30)23-05-2024 (12:30)
Workshop Zorgzame Buurten: Impact-gedreven handelen en denken in zorgamze buurten: hoe begin je er aan?23-05-2024 (13:00)23-05-2024 (16:00)
Hoe bouw je een STEM- of techniekproject op volgens het technisch proces en hoe evalueer je dit?23-05-2024 (13:30)23-05-2024 (16:30)
Co-teaching in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden?23-05-2024 (13:30)23-05-2024 (16:30)
Begrijpend lezen betekenisvol maken in de 2de en 3de graad!24-05-2024 (09:00)24-05-2024 (15:30)
Hoe optimaal aansluiten bij de wensen en behoeften van mensen met chronische afasie?24-05-2024 (09:30)24-05-2024 (16:30)
Hoe streef je samen met je team naar goed onderwijs op de (basis)school? Een schoolleider aan het woord29-05-2024 (14:30)29-05-2024 (15:30)
Wanneer biedt technologie een meerwaarde voor het leren (en wanneer niet)? Wijze lessen: Digitale Didactiek05-06-2024 (14:30)05-06-2024 (15:30)
Stottermomenten kneden 0.213-06-2024 (09:30)13-06-2024 (16:30)
“Ik zie het anders.” Omgaan met richtingsmoeilijkheden bij kinderen09-09-2024 (09:00)09-09-2024 (16:00)
Cardiologie voor Verpleegkundigen20-09-2024 (09:00)06-12-2024 (17:45)
Stress- en burn-outcoaching | 6-daagse training07-10-2024 (09:30)16-12-2024 (16:30)
​​Omgaan met diversiteit en inclusie haalbaar maken: de praktijk17-10-2024 (09:00)18-03-2025 (15:30)
​​Als leren lezen veel moeite kost – Hoe motiveer je de kinderen en hoe betrek je de ouders?​18-10-2024 (09:00)18-10-2024 (15:30)
​​Bookwidgets: startersworkshop​ 23-10-2024 (09:00)23-10-2024 (12:00)
“Ik kan het niet zo fijn!” – fijne motoriek18-11-2024 (09:00)18-11-2024 (16:00)
Wie schrijft die blijft… dus het schrijven moet blijven!26-11-2024 (09:00)26-11-2024 (16:00)
​​Minder werkdruk en meer werkgeluk in je job in het onderwijs​26-11-2024 (09:00)13-03-2025 (21:00)
Escaperooms: maak ze digitaal!03-12-2024 (09:00)03-12-2024 (12:00)
Schoolrijpheid en faalangst13-01-2025 (09:00)13-01-2025 (16:00)
​​Versterk de executieve functies bij je leerlingen17-01-2025 (09:00)21-03-2025 (15:30)
Wat beweegt onze kinderen en wat niet?03-02-2025 (09:00)03-02-2025 (16:00)
Nieuwsbegrip - begrijpend lezen met actuele teksten07-02-2025 (09:00)07-02-2025 (12:00)