Opleidingen

OpleidingStartEinde
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Hans Mennes15-09-2023 (09:00)20-11-2023 (16:00)
Lessenreeks Islam 1-3: Het leven van de profeet Mohammed19-09-2023 (18:30)03-10-2023 (20:30)
Lessenreeks Islam19-09-2023 (18:30)19-12-2023 (20:30)
Ervaringswerkers in de GGZ21-09-2023 (09:30)13-06-2024 (17:00)
Psychomotorische ontwikkeling en remediërend leren23-09-2023 (09:00)15-06-2024 (16:30)
Frans, een levende taal in mijn klas! Mondelinge vaardigheden Frans inoefenen en evalueren in de basisschool.27-09-2023 (09:00)11-10-2023 (12:00)
Maak je eigen escaperoom! Leuk en leerrijk voor in de klas, op school of tijdens het schoolfeest!27-09-2023 (14:00)08-11-2023 (17:00)
Samen sterk starten: traject voor aanvangsbegeleiders29-09-2023 (09:00)30-05-2024 (16:00)
Autisme begrijpen: de basis03-10-2023 (18:30)10-10-2023 (21:30)
Computationeel denken for dummies04-10-2023 (09:00)04-10-2023 (12:00)
Samen sterk starten: traject voor starters04-10-2023 (09:00)30-05-2024 (16:00)
Maak jouw school future-proof! Leer werken met de lasercutter en 3D-printer in ons (mobiel) V-lab.04-10-2023 (14:00)04-10-2023 (17:00)
Grote kunstenaars voor kleine handen05-10-2023 (09:00)05-10-2023 (15:30)
Preventief omgaan met probleemgedrag in de klas en op school05-10-2023 (09:00)05-10-2023 (15:30)
Co-teaching in het secundair onderwijs05-10-2023 (18:30)05-10-2023 (21:00)
Waarderend coachen - verdieping 1ste reeks09-10-2023 (09:00)01-12-2023 (16:00)
Traject didactiek in de kleuterklas: sturing, onthaal en evalueren11-10-2023 (09:00)14-03-2024 (16:00)
Stuur jij kleuters? Of sturen zij zichzelf?11-10-2023 (09:00)30-11-2023 (16:00)
Traject Google Tools en Google Classroom11-10-2023 (14:00)25-10-2023 (17:00)
Virtual Reality in de klas, een wauw ervaring voor de leerlingen én voor jou!11-10-2023 (14:00)11-10-2023 (17:00)
Aan de slag met Google Tools!11-10-2023 (14:00)11-10-2023 (17:00)
Het gedrag van kinderen bekeken door een nieuwe bril - Zelfregulering als doelstelling.12-10-2023 (09:30)12-10-2023 (15:30)
Traject STEM en Techniek S.O. (23119-23121-23123)12-10-2023 (13:30)23-05-2024 (16:30)
Aan de slag in een fablab! Van 3D-printen tot lasercutten12-10-2023 (13:30)12-10-2023 (16:30)
6 aanleidingen tot techniek in de kleuterklas17-10-2023 (09:00)17-10-2023 (15:30)
Van concentratieproblemen tot ADHD17-10-2023 (09:00)17-10-2023 (15:30)
De STEM-eindtermen komen er aan! Wij geven alvast een opstapje om hiermee aan de slag te gaan!18-10-2023 (09:00)18-10-2023 (15:30)
Teach future proof: digitale tools en 21st century skills18-10-2023 (14:00)18-10-2023 (17:00)
Traject ontwikkeling van kleuters: spelbegeleiding, emotieregulering en effectieve interactie19-10-2023 (09:00)14-03-2024 (15:30)
Spel als motor van de ontwikkeling!19-10-2023 (09:00)19-10-2023 (15:30)
Kennismaking met de doelgroep in de B-stroom en A-finaliteit19-10-2023 (09:30)09-11-2023 (12:30)
Ombuigen van moeilijk gedrag bij kleuters20-10-2023 (09:00)20-10-2023 (15:30)
Word breintrainer van jouw leerlingen.23-10-2023 (09:00)23-10-2023 (15:30)
Bouw een eigen online portfolio met je leerlingen23-10-2023 (18:30)23-10-2023 (20:00)
Start to Teach: kleuteronderwijs25-10-2023 (09:00)29-11-2023 (12:00)
Breukendidactiek: inzichtelijk aanbrengen van het breukbegrip en de bewerkingen met breuken via spelvormen25-10-2023 (13:30)25-10-2023 (15:30)
Een eerste kennismaking met Google Classroom25-10-2023 (14:00)25-10-2023 (17:00)
Introductiecursus verbindend communiceren: eerlijke contacten, voedende relaties … van GELIJK naar GELUK.07-11-2023 (09:00)23-11-2023 (15:30)
Plannen?! Flexibiliteit?! … en andere executieve functies bij personen met autisme07-11-2023 (18:30)07-11-2023 (21:30)
Lessenreeks Islam 4-5: Islamitische geloofsleer07-11-2023 (18:30)14-11-2023 (20:30)
Vertellen en voorlezen? Verrassen, verleiden én oefenen op begrijpend luisteren08-11-2023 (09:00)08-11-2023 (12:00)
Omgaan met agressie-incidenten09-11-2023 (09:00)09-11-2023 (15:30)
De fijne motoriek stimuleren en speels remediëren met doelgerichte (kosteloze) materialen.09-11-2023 (09:00)09-11-2023 (15:30)
Leren leren: Hoe kan ik leerlingen doen leren?09-11-2023 (09:30)18-01-2024 (16:00)
Effectieve feedback in technische en praktische vakken!09-11-2023 (18:00)09-11-2023 (21:00)
Start to Teach: secundair onderwijs13-11-2023 (13:00)28-02-2024 (18:00)
Een lespakket rond stressreductie en de kriebelkoffer zorgen voor rust in je klas15-11-2023 (09:00)15-11-2023 (12:00)
Ontspanning in de klas door middel van de kriebelkoffer15-11-2023 (09:00)15-11-2023 (12:00)
Inhoudelijk sterk in STEM!15-11-2023 (14:00)13-12-2023 (17:00)
Programmeren in de lagere school15-11-2023 (14:00)15-11-2023 (17:00)
Samen sterker in gezag - Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet op school16-11-2023 (09:00)01-12-2023 (15:30)
Computationeel denken en programmeren in de eerste graad: hoe begin ik eraan?16-11-2023 (13:30)16-11-2023 (16:30)
Zelfzorg, een vak apart …20-11-2023 (09:00)07-12-2023 (15:30)
2Hands4Kids typmethode van Wendy Peerlings - Zelf aan de slag in je klas of praktijk.21-11-2023 (09:00)21-11-2023 (15:00)
Lessenreeks Islam 6-8: Aanbiddingen21-11-2023 (18:30)05-12-2023 (20:30)
Nederlands in de kleuterklas - taalverwerving en -stimulering bij (anderstalige) nieuwkomers22-11-2023 (09:00)22-11-2023 (12:00)
Interactief gebruik van het digibord via Prowise Presenter 1022-11-2023 (14:00)22-11-2023 (17:00)
Oudergesprekken, wat moet je hiermee als leraar?23-11-2023 (09:00)17-01-2024 (16:00)
Flipping the classroom23-11-2023 (18:30)23-11-2023 (21:00)
Effectief leren en studeren … en hoe je jouw leerlingen daarin kan ondersteunen28-11-2023 (09:00)28-11-2023 (15:30)
Schrijven en motoriek, meer dan alleen de letters overschrijven!30-11-2023 (09:00)30-11-2023 (15:30)
Ouders begrijpen, ouders begrenzen in een diverse samenleving.07-12-2023 (09:00)07-12-2023 (15:30)
Inleefsessie autisme12-12-2023 (18:30)12-12-2023 (21:30)
Lessenreeks Islam 9-10: Islam en cultuur12-12-2023 (18:30)19-12-2023 (20:30)
Activerend onthaal in de kleuterklas!10-01-2024 (09:00)10-01-2024 (12:00)
Awoe werkblaadjes, hoera goesting om te leren!11-01-2024 (09:00)11-01-2024 (15:30)
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Kaatje Nevelsteen12-01-2024 (09:00)11-03-2024 (16:00)
Een thema uitwerken samen met kleuters17-01-2024 (09:00)17-01-2024 (12:00)
Praten met kinderen die het moeilijk hebben, hoe doe je dat?17-01-2024 (09:00)21-02-2024 (12:00)
Werken met Chromebooks in de klas, hoe gaat dat?17-01-2024 (14:00)17-01-2024 (17:00)
De jonge kleuter is een vat vol emoties … wat als de ontwikkeling fout loopt?18-01-2024 (09:00)18-01-2024 (15:30)
Activerende werkvormen22-01-2024 (09:30)22-01-2024 (16:00)
Klasmanagement en omgaan met gedragsproblemen23-01-2024 (09:00)23-01-2024 (15:30)
Een rijk taalaanbod in de kleuterklas.24-01-2024 (09:00)24-01-2024 (12:00)
Ontmoetingsevent in de orthodoxe kerk en moskee van Turnhout24-01-2024 (15:00)24-01-2024 (20:00)
Meer bewegen in de klas. Allez, hup!25-01-2024 (09:00)25-01-2024 (15:30)
Faalangst en stress bij kinderen - veerkracht als antwoord!25-01-2024 (09:00)25-01-2024 (15:30)
Een prentenboek op bezoek29-01-2024 (09:00)29-01-2024 (15:30)
Waarderend coachen - verdieping 2de reeks29-01-2024 (09:00)29-03-2024 (16:00)
Kinderen (creatief) begeleiden bij het omgaan met brede verlieservaringen.30-01-2024 (09:00)30-01-2024 (15:30)
Minder verbeterwerk en betere feedback met Google Classroom31-01-2024 (14:00)31-01-2024 (17:00)
Scrum laat kinderen zelfstandig en planmatig samenwerken.01-02-2024 (09:00)27-03-2024 (12:00)
Praten met tieners en pubers, hoe doe je dat?01-02-2024 (09:00)29-02-2024 (12:00)
Lezen in beweging01-02-2024 (09:30)01-02-2024 (16:00)
Omgaan met weerstand in je team of bij je coachee02-02-2024 (09:00)01-03-2024 (15:30)
Is iedereen mee? – Interactieve werkvormen in het basisonderwijs.06-02-2024 (09:00)06-02-2024 (12:00)
Evalueren in de kleuterklas07-02-2024 (09:00)14-03-2024 (16:00)
Goed klasmanagement?!07-02-2024 (13:30)13-03-2024 (16:30)
Meertaligheid en TOS08-02-2024 (09:30)23-05-2024 (12:30)
Impact van autisme als pervasieve ontwikkelingsstoornis13-02-2024 (19:00)13-02-2024 (21:30)
Een effectieve didactische aanpak van aanvankelijk lezen, ook voor leerlingen met nood aan taalondersteuning.20-02-2024 (09:00)20-02-2024 (15:30)
Business Seminars21-02-2024 (18:15)16-05-2024 (20:00)
 Is it the end of China as the 'factory of the world?21-02-2024 (18:15)21-02-2024 (20:00)
Hoe sociale vaardigheden van kinderen vergroten?22-02-2024 (09:00)21-03-2024 (15:30)
Zo lukt het wel! Goed onderwijs geven aan kinderen in kansarmoede.22-02-2024 (09:00)22-02-2024 (15:30)
Groeien als leraar lagere school in mentorschap22-02-2024 (09:00)18-04-2024 (12:00)
Groeien als kleuterleraar in mentorschap22-02-2024 (09:00)28-03-2024 (15:00)
Peer feedback22-02-2024 (18:30)22-02-2024 (21:00)
Leesmotivatie in de eerste graad23-02-2024 (09:00)23-02-2024 (15:30)
Van kamishibai tot techniek en STEM27-02-2024 (09:00)27-02-2024 (15:30)
Waarderend coachen | 6-daagse training27-02-2024 (09:30)30-05-2024 (16:30)
Creators Night | NL & EN27-02-2024 (17:00)27-02-2024 (21:30)
Getting Rich Part 1 (of 3) | Earning27-02-2024 (18:15)27-02-2024 (20:00)
Ontdek, creëer, inspireer, met Canva voor beginners28-02-2024 (14:00)28-02-2024 (17:00)
De (h)onderwijsassistent: een pluizige aanwinst voor het team.28-02-2024 (14:00)28-02-2024 (16:00)
Chasing the American Dream: expert tips for a successful career in tourism in the US | EN28-02-2024 (18:15)28-02-2024 (19:30)
Specialisatie bemiddeling in onderwijs29-02-2024 (09:00)30-05-2024 (16:30)
Aan de slag met klei en gips29-02-2024 (09:00)29-02-2024 (15:30)
Traject MAVO en PAV S.O. (23112 t-m 23117)29-02-2024 (09:30)23-05-2024 (16:30)
Introductie in de doelgroep van de B-stroom en de A-finaliteit29-02-2024 (09:30)29-02-2024 (12:30)
Aan de slag met Arduino (basis)29-02-2024 (13:30)29-02-2024 (16:30)
Waarderend coachen - basiscursus leidinggevenden04-03-2024 (09:00)22-05-2024 (16:00)
Doing business in India (from an EU business point of view) | ENG05-03-2024 (18:15)05-03-2024 (19:30)
CreativEyes - Holistisch ondernemen in een Sociaal, Circulair & Economische omgeving | NL05-03-2024 (18:15)05-03-2024 (20:00)
Succesvol Frans leren in de basisschool: Een talenknobbel of de juiste taalleerstrategie?06-03-2024 (09:00)06-03-2024 (12:00)
Werk slimmer en verdien meer DEEL 1: Wat zijn de 8 ondernemingsfundamenten?06-03-2024 (18:15)06-03-2024 (20:00)
Effectieve feedback in technische en praktische vakken!07-03-2024 (18:00)07-03-2024 (21:00)
Duurzaamheid als opportuniteit (NL)07-03-2024 (18:15)07-03-2024 (19:30)
Ruzies tussen kinderen herstelgericht aanpakken11-03-2024 (09:00)11-03-2024 (15:30)
Breed evalueren van lezen12-03-2024 (09:00)12-03-2024 (12:00)
International solidarity and sustainable partnerships12-03-2024 (18:00)12-03-2024 (19:30)
Techniek, niet meer weg te denken uit de leef- en belevingswereld van onze kleuters13-03-2024 (09:00)13-03-2024 (12:00)
Geo-ICT voor beginners13-03-2024 (13:30)13-03-2024 (16:30)
Mooie meetkunde13-03-2024 (13:30)13-03-2024 (16:30)
Ontdek, creëer, inspireer, met Canva voor gevorderden13-03-2024 (14:00)13-03-2024 (17:00)
My role as a consultant in an implementation project: bridging the gap between business and IT | ENG13-03-2024 (18:00)13-03-2024 (19:30)
Getting Rich Part 2 (of 3) | Saving14-03-2024 (18:15)14-03-2024 (20:00)
Een schatkist vol rust, ook voor de jongste kleuters!20-03-2024 (09:00)20-03-2024 (12:00)
Pimp je wiskundelessen met geschiedenisweetjes20-03-2024 (13:30)20-03-2024 (15:30)
Hoe kan je Office365 efficiënt gebruiken in je klas?20-03-2024 (14:00)20-03-2024 (17:00)
Naar buiten, boeiend voor jou én de kinderen!21-03-2024 (09:00)21-03-2024 (15:30)
Activerende didactische werkvormen21-03-2024 (13:30)21-03-2024 (16:30)
Is circular fashion just about second-hand clothing? | EN15-04-2024 (18:15)15-04-2024 (19:30)
KOALA: een verplichte test, ook een leerkans?16-04-2024 (09:00)15-05-2024 (12:00)
AXA Diversiteit en inclusie16-04-2024 (18:15)16-04-2024 (20:00)
Overal prikkels!? Sensorische waarneming bij kinderen en jongeren met autisme16-04-2024 (18:30)16-04-2024 (21:30)
Young composers - jonge kinderen maken muziek17-04-2024 (09:00)08-05-2024 (12:00)
Een thematische lessenreeks of project maken in de algemene vorming van de A-finaliteit17-04-2024 (09:30)17-04-2024 (12:30)
Evaluatie in de algemene vorming van de A-finaliteit17-04-2024 (13:30)17-04-2024 (16:30)
Tijdsefficiënt werken met een digitale agenda.17-04-2024 (14:00)08-05-2024 (15:00)
Werk slimmer en verdien meer deel 3: Falen is toegestaan | NL17-04-2024 (18:15)17-04-2024 (19:30)
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Anke Deckers18-04-2024 (09:00)27-05-2024 (16:00)
How to make events inspire people? | ENG18-04-2024 (18:15)18-04-2024 (20:00)
Leesmotivatie in de tweede en derde graad19-04-2024 (09:00)19-04-2024 (15:30)
Puur natuur! Land art, natuurkunstenaars, natuurlijke materialen … als inspiratiebron22-04-2024 (09:00)22-04-2024 (15:30)
100% slave free in the cocoa-industry: Tony’s Chocolonely shows how | EN23-04-2024 (18:15)23-04-2024 (19:30)
Teamteaching: 1 plus 1 is meer dan 2.24-04-2024 (09:00)24-04-2024 (12:00)
Oudercommunicatie, wat moet je hiermee als school?25-04-2024 (09:00)22-05-2024 (16:00)
Start als zelfstandige met jouw eigen zaak!25-04-2024 (18:15)25-04-2024 (20:00)
"Luister je naar mij?" In gesprek gaan met kinderen - XL-versie02-05-2024 (09:00)02-05-2024 (15:30)
Everything you wanted to know about PR evaluation and measurement (but were afraid to ask) (ENG)02-05-2024 (18:15)02-05-2024 (20:00)
The challenges of communication and marketing in post-Covid China02-05-2024 (18:15)02-05-2024 (20:00)
Begrijpend lezen betekenisvol maken in de eerste graad!03-05-2024 (09:00)03-05-2024 (15:30)
Werk slimmer en verdien meer deel 2: Is omzet plannen een natte-vinger-verhaal? | NL08-05-2024 (18:15)08-05-2024 (19:30)
Onderwijs aan cognitief begaafde kinderen14-05-2024 (09:00)14-05-2024 (15:30)
Vakoverschrijdend aan de slag met klimaatverandering en duurzaamheid 14-05-2024 (13:30)14-05-2024 (16:30)
Begeleiden van noden: Kijken achter gedrag14-05-2024 (18:30)14-05-2024 (21:30)
Begeleiden van noden: omgaan met verlies14-05-2024 (18:30)14-05-2024 (21:30)
Autisme en puberteit: meer dan enkel een lichamelijke verandering14-05-2024 (18:30)14-05-2024 (21:30)
EduConnect - Vanuit je bedrijf krachtig voor de klas15-05-2024 (09:00)19-06-2024 (17:00)
Leren buiten de klasmuren!15-05-2024 (09:00)15-05-2024 (12:00)
Hoe maak je kwalitatief eigen lesmateriaal?15-05-2024 (14:30)15-05-2024 (15:30)
Hoe integreer ik AI in mijn lessen?15-05-2024 (15:00)15-05-2024 (17:00)
Debatavond: Toerisme is een aantrekkelijke sector om in te werken, toch?!15-05-2024 (18:15)15-05-2024 (20:30)
Doing Business in Spain – Start to entrepreneur16-05-2024 (18:30)16-05-2024 (20:00)
Coöperatieve leerstrategieën16-05-2024 (18:30)16-05-2024 (21:00)
Leer kinderen positief denken! Eigen baas over je gedachten21-05-2024 (09:00)21-05-2024 (15:30)
Wat kunnen we leren uit onze bezoeken aan sterke scholen?22-05-2024 (14:30)22-05-2024 (15:30)
De draad kwijt?! Een zoektocht naar de vaardigheden in textiel.23-05-2024 (09:00)23-05-2024 (15:30)
Naar buiten met je klas! Niet alleen om te spelen, maar ook om te leren!23-05-2024 (09:00)23-05-2024 (15:30)
Emotiegericht counselen23-05-2024 (09:30)23-05-2024 (16:30)
Differentiatie in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden?23-05-2024 (09:30)23-05-2024 (12:30)
Workshop Zorgzame Buurten: Impact-gedreven handelen en denken in zorgamze buurten: hoe begin je er aan?23-05-2024 (13:00)23-05-2024 (16:00)
Hoe bouw je een STEM- of techniekproject op volgens het technisch proces en hoe evalueer je dit?23-05-2024 (13:30)23-05-2024 (16:30)
Co-teaching in de algemene vorming B-stroom en A-finaliteit: wat zijn de mogelijkheden?23-05-2024 (13:30)23-05-2024 (16:30)
Begrijpend lezen betekenisvol maken in de 2de en 3de graad!24-05-2024 (09:00)24-05-2024 (15:30)
Hoe optimaal aansluiten bij de wensen en behoeften van mensen met chronische afasie?24-05-2024 (09:30)24-05-2024 (16:30)
PCP examen27-05-2024 (18:30)27-05-2024 (21:00)
Hoe streef je samen met je team naar goed onderwijs op de (basis)school? Een schoolleider aan het woord29-05-2024 (14:30)29-05-2024 (15:30)
Lanceringsevent Assessment Hub30-05-2024 (12:00)30-05-2024 (13:30)
Hechten voor verloskundigen 03-06-202403-06-2024 (19:00)03-06-2024 (22:00)
Cursus Wielen vlechten voor professionelen04-06-2024 (09:00)04-06-2024 (16:30)
Wanneer biedt technologie een meerwaarde voor het leren (en wanneer niet)? Wijze lessen: Digitale Didactiek05-06-2024 (14:30)05-06-2024 (15:30)
Hoe pak je telelogopedie of teleaudiologie bij kinderen best aan? VOLLEDIGE DAG - ONLINE13-09-2024 (09:30)13-09-2024 (16:30)
Hoe pak je telelogopedie of teleaudiologie bij kinderen best aan? NAMIDDAG - ONLINE13-09-2024 (13:30)13-09-2024 (16:30)
Manuele technieken in de stemtherapie19-09-2024 (09:30)14-02-2025 (16:30)
Meertaligheid en TOS - ONLINE19-09-2024 (09:30)19-12-2024 (12:30)
Cardiologie voor Verpleegkundigen20-09-2024 (09:00)06-12-2024 (17:45)
Preventief werken aan een verbindend schoolklimaat - webinar25-09-2024 (19:30)25-09-2024 (21:00)
Canva voor beginners27-09-2024 (09:15)27-09-2024 (15:30)
Waarderend coachen - verdieping 1ste reeks30-09-2024 (09:00)04-12-2024 (16:00)
Groepen om van te snoepen03-10-2024 (09:00)03-10-2024 (12:00)
De cyclische aanpak van Hodson en Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen03-10-2024 (10:00)29-11-2024 (17:00)
Deep Democracy voor leidinggevenden07-10-2024 (09:00)11-12-2024 (12:00)
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Hans Mennes07-10-2024 (09:00)13-12-2024 (16:00)
Mentorenopleiding Lier08-10-2024 (08:30)29-04-2025 (17:30)
Mentorenopleiding Mechelen08-10-2024 (08:30)29-04-2025 (17:30)
Mentorenopleiding Turnhout08-10-2024 (08:30)29-04-2025 (17:30)
Stuur jij je kleuters of sturen zij zichzelf?08-10-2024 (09:30)08-10-2024 (12:30)
Persoonsgestuurde zorg bij volwassenen met NAH: ONLINE15-10-2024 (09:30)15-10-2024 (16:30)
​Kleuters met een autismespectrumstoornis (ASS) beter leren begrijpen en ondersteunen15-10-2024 (09:30)15-10-2024 (16:00)
Een schooltas vol verdriet17-10-2024 (09:00)17-10-2024 (15:30)
​​Omgaan met diversiteit en inclusie haalbaar maken: de praktijk17-10-2024 (09:00)18-03-2025 (15:30)
​​Als leren lezen veel moeite kost – Hoe motiveer je de kinderen en hoe betrek je de ouders?​18-10-2024 (09:00)18-10-2024 (15:30)
​​Zelfregulerend leren​ 22-10-2024 (09:30)22-10-2024 (12:30)
​​Bookwidgets: startersworkshop​ 23-10-2024 (09:00)23-10-2024 (12:00)
​​ADHD-Experience​ basisonderwijs24-10-2024 (09:00)24-10-2024 (12:00)
​​Groepswerk 2.0 - Hoe doe je ze al sprekend leren?​05-11-2024 (09:00)05-11-2024 (12:00)
Navigeren naar Onderwijskwaliteit: Centrale Toetsresultaten als kompas - lager onderwijs06-11-2024 (09:00)29-04-2025 (15:30)
​​Navigeren naar Onderwijskwaliteit: Centrale Toetsresultaten als kompas - SO07-11-2024 (09:00)22-04-2025 (15:30)
Traject psychomotorische ontwikkeling: fijne motoriek, schrijfmotoriek en lateralisatie08-11-2024 (09:00)13-12-2024 (15:30)
Veerkrachtige teams. Zet je schouders onder de stressregulatie van je team!12-11-2024 (09:30)13-05-2025 (21:00)
Ruimtehelden: laat leerlingen actief leren en participeren met dit leerpakket over duurzaam ruimtegebruik in hun omgeving 13-11-2024 (09:00)13-11-2024 (12:00)
Storend gedrag begrijpen, opvolgen en aanpakken14-11-2024 (09:00)14-11-2024 (15:30)
“Ik kan het niet zo fijn!” – fijne motoriek15-11-2024 (09:00)15-11-2024 (16:00)
​​Hoe kunnen we leerlingen begeleiden naar duurzaam leren?​ 21-11-2024 (09:30)21-11-2024 (12:30)
Een rijk taalaanbod in de kleuterklas22-11-2024 (09:00)22-11-2024 (12:00)
​​Van gewone naar uitdagende lessen: leren denkvragen integreren met de taxonomie van Bloom​25-11-2024 (09:00)25-11-2024 (12:00)
Meer werkgeluk, minder werkdruk in je job in het onderwijs​26-11-2024 (09:00)13-03-2025 (21:00)
Pesterijen en conflicten op school concreet aanpakken28-11-2024 (09:00)28-11-2024 (12:00)
​​Laaggeletterdheid in OKAN. Ja, het kan!​02-12-2024 (09:00)31-03-2025 (12:00)
Digitale uitdaging: digitale opdrachten voor sterke leerlingen 03-12-2024 (09:00)03-12-2024 (12:00)
​​ADHD-Experience - secundair onderwijs04-12-2024 (09:00)04-12-2024 (12:00)
Versterken van leesbegrip en leesplezier bij anderstalige nieuwkomers. Hoe doe je dat?09-12-2024 (09:00)09-12-2024 (15:30)
​​Interactieve en coöperatieve werkvormen​10-12-2024 (09:00)10-12-2024 (12:00)
SOS! Een student met stress12-12-2024 (09:00)12-12-2024 (12:00)
​​De zorgcoördinator: probleemoplosser of coach?​16-12-2024 (09:30)17-12-2024 (15:00)
Wie schrijft die blijft… dus het schrijven moet blijven!13-01-2025 (09:00)13-01-2025 (16:00)
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Kaatje Nevelsteen13-01-2025 (09:00)21-03-2025 (16:00)
​​Maak je klas ADHD-proof​ - basisonderwijs14-01-2025 (09:00)14-01-2025 (12:00)
Van ‘Ik haat lezen!’ naar ‘Mag ik nog een (luister)boek?’​15-01-2025 (09:00)15-01-2025 (11:00)
​​Peuterpret! Inspelen op de noden en interesses van 2,5 – 3-jarigen​16-01-2025 (09:00)16-01-2025 (15:00)
H(islam)story16-01-2025 (09:30)16-01-2025 (15:30)
Leesproblemen en meertaligheid: preventie en diagnostiek: ONLINE16-01-2025 (10:00)16-01-2025 (12:00)
​​Versterk de executieve functies bij je leerlingen17-01-2025 (09:00)21-03-2025 (15:30)
Stressless op school - webinar22-01-2025 (19:30)22-01-2025 (21:00)
​​Maak je klas ADHD-proof​ - secundair onderwijs23-01-2025 (09:00)23-01-2025 (12:00)
Waarderend coachen - verdieping 2de reeks23-01-2025 (09:00)28-03-2025 (16:00)
Praktijkdag manuele technieken in de stemtherapie24-01-2025 (09:30)24-01-2025 (16:30)
​​Maatwerk bieden met maar één hoofd en twee handen24-01-2025 (09:30)24-01-2025 (12:30)
Waarderend coachen: een introductie28-01-2025 (09:30)28-01-2025 (16:30)
Activerend onthaal in de kleuterklas30-01-2025 (09:30)30-01-2025 (12:30)
Nederlands in de kleuterklas - taalverwerving en taalstimulering bij anderstalige nieuwkomers aan de hand van Go4ty31-01-2025 (09:00)31-01-2025 (15:00)
​​Klasmanagement in alle rust​ 04-02-2025 (09:00)04-02-2025 (15:30)
Zelfzorg voor de leerkracht: adem jezelf van klacht naar kracht06-02-2025 (09:00)06-02-2025 (12:00)
De kracht van spel in psychologische begeleidingssituaties met kinderen06-02-2025 (09:30)06-02-2025 (16:30)
Nieuwsbegrip - begrijpend lezen met actuele teksten07-02-2025 (09:00)07-02-2025 (12:00)
Pesterijen en conflicten op school concreet aanpakken - webinar12-02-2025 (19:30)12-02-2025 (21:00)
Canva voor beginners14-02-2025 (09:15)14-02-2025 (15:30)
Ouderbetrokkenheid: kleine stapjes, groot succes!17-02-2025 (09:30)17-02-2025 (15:00)
​​Weg met de productjes, lang leve het creatieve proces​18-02-2025 (09:30)18-02-2025 (15:00)
​​De kracht van co-teaching in de kleuterschool​ 24-02-2025 (09:30)24-02-2025 (15:00)
Versterken van leesbegrip en leesplezier in het basisonderwijs. Hoe doe je dat?25-02-2025 (09:00)25-02-2025 (15:30)
Evenwicht in balans27-02-2025 (09:00)13-03-2025 (16:30)
De kracht van co-teachen in de lagere school10-03-2025 (09:30)10-03-2025 (15:00)
​​Evalueren en lezen​11-03-2025 (09:00)11-03-2025 (12:00)
Hartcoherentie? Breng je lichaam & geest tot rust met ademhaling | Een praktijkbad 11-03-2025 (09:30)11-03-2025 (12:30)
Hoorbegeleiding bij volwassenen: hoe begin je eraan?11-03-2025 (09:30)25-04-2025 (16:30)
Luister je naar mij? In gesprek gaan met kinderen13-03-2025 (09:00)13-03-2025 (15:30)
Canva voor gevorderden14-03-2025 (09:15)14-03-2025 (15:30)
Escaperooms: maak ze digitaal!17-03-2025 (09:00)17-03-2025 (12:00)
Waarderend coachen - basiscursus o.l.v. Anke Deckers17-03-2025 (09:00)23-05-2025 (16:00)
Stotteren en meertaligheid: aandachtspunten voor diagnostiek en therapie18-03-2025 (09:30)18-03-2025 (12:30)
White awake - Wat betekent het om wit te zijn? 20-03-2025 (09:30)20-03-2025 (16:30)
Hoe kan je slikspieren trainen bij dysfagie?20-03-2025 (09:30)20-03-2025 (12:30)
​​Meespelen en spelbegeleiding in de hoeken​ 20-03-2025 (09:30)20-03-2025 (15:00)
Groeidenken stimuleren bij kinderen24-03-2025 (09:30)24-03-2025 (16:30)
Kleuters met een autismespectrumstoornis (ASS) beter leren begrijpen en ondersteunen 25-03-2025 (09:30)25-03-2025 (16:00)
Storend gedrag begrijpen, opvolgen en aanpakken - webinar26-03-2025 (19:30)26-03-2025 (21:00)
​​Van leerkenmerken naar leerplezier: compacten en verrijken voor begaafde leerlingen27-03-2025 (09:00)27-03-2025 (12:00)
Dynamisch werkwoorden oefenen bij mensen met afasie: ONLINE28-03-2025 (13:00)28-03-2025 (16:30)
“Ik zie het anders.” Omgaan met richtingsmoeilijkheden bij kinderen31-03-2025 (09:00)31-03-2025 (16:00)
​​Close Reading: werken aan verdiepend, begrijpend lezen in het secundair. Een zaak voor alle vakken! ​ 31-03-2025 (09:00)31-03-2025 (15:30)
Preventief werken aan een verbindend schoolklimaat 24-04-2025 (09:00)24-04-2025 (12:00)
Canva voor gevorderden: leerspelletjes maken25-04-2025 (09:15)25-04-2025 (12:00)
Ingrijpen op stotteruitlokkende factoren28-04-2025 (09:30)29-04-2025 (16:30)
​​Close Reading: werken aan verdiepend, begrijpend lezen in het het basisonderwijs. Een schoolbrede aanpak!29-04-2025 (09:00)29-04-2025 (15:30)
​​​Hoe werk je op een impactvolle manier aan klimaateducatie?05-05-2025 (09:15)05-05-2025 (16:15)
Talentgedreven werken met kinderen05-05-2025 (09:30)05-05-2025 (16:00)
Growth Mindset - Haal het beste uit elke leerling… en jezelf!06-05-2025 (09:00)06-05-2025 (15:30)
Fijn speelplaatsspel voor iedereen!08-05-2025 (09:30)08-05-2025 (15:00)
Waarderend coachen - masterclass09-05-2025 (09:00)07-06-2025 (16:00)
Beschermjassen13-05-2025 (09:30)13-05-2025 (16:30)
Stressless op school22-05-2025 (09:00)22-05-2025 (12:00)
Uncovering the Lexipontix program for school-age children who stutter22-05-2025 (09:30)23-05-2025 (16:30)