Inhoud
Kinderen zijn fan van gezelschapsspelletjes, dat is geen geheim. Ze worden vaak gebruikt als beloningsmateriaal of als er wat tijd over is. Maar hoe kan je spelletjes zinvol inzetten in de klas of in therapie bij kinderen met taal- en/of leerproblemen?
Welke spelletjes bestaan er om woordenschat uit te breiden en te automatiseren? Hoe kan je onthoudwoorden op een aangename manier inoefenen zonder kostbare tijd verliezen? Zijn er alternatieven om werkwoordspelling op een speelse manier in te oefenen? En op welke manier kan je zinsbouw uitbreiden aan hand van een spel? Dit en nog veel meer zal beantwoord worden tijdens de workshop. We nemen je mee op sleeptouw en stellen op interactieve wijze een ruim aanbod spelmateriaal voor. Daarnaast krijg je ook suggesties mee om spelletjes aan te passen om ze individueel of in groep te kunnen gebruiken, voor verschillende niveaus en doelen.
Doelgroep
* Leerkrachten lagere school (1e graad) en studenten lerarenopleiding lager onderwijs* Zorgleerkrachten* Logopedisten en studenten logopedie* Ondersteuners
Spreker/lesgever
Emmelie Eelbode
Inclusief broodjeslunch
vrijdag 18 oktober 2024 10:00 ⇾ 16:30
Einde inschrijvingen: vrijdag 11 oktober 2024 (23:59) Annulatie mogelijk tot: vrijdag 11 oktober 2024 (23:59)
Deelnemer: 140,00 EUR
Kenniscentrum DocAtlas
+32 3 203 57 50
Stieven Rottier
Greet Goethals
03/241.08.29