Werken aan schoolse vaardigheden en klasmanagement bij leerlingen met weinig tot geen schoolse achtergrond. Welke tips en tricks zijn er om met (anderstalige) leerlingen op een niet-talige manier aan de slag te gaan doorheen je lesdag? Op welke manier verhoog je de zelfredzaamheid bij het uitvoeren van taken? Hoe omzeil je de taalbarrière in communicatie met ouders?
De deelnemers:
- verwerven inzicht in groepsvorming. Zowel bij de start van het schooljaar als in de klas zelf
- leren een veilige omgeving creëren met een sterk leerklimaat;
- leren dat het bieden van een duidelijke klasstructuur de sleutel is tot succes;
- krijgen een waaier aan trucjes, ideeën en digital hulpmiddelen (pictoschrijver, sorrybox...) om onmiddellijk mee aan de slag te gaan.
Na het volgen van deze nascholing hebben de deelnemers een breed referentiekader en bruikbare ideeën om actief mee aan de slag te gaan in de klaspraktijk.
Docent
Evy bisschops & Stephanie Lansloots
NT2-leerkrachten in OKAN in IMS Borgerhout, de laatste 8 jaar specifiek in de Alfaklas