Onderwijs en Leren

Is effectieve didactiek vanzelfsprekend of net niet? Een blik op de praktijk

27-03-2024

Wanneer leraren geconfronteerd worden met lijstjes van effectieve instructieprincipes, gegenereerd uit effectiviteitsstudies, komt wel eens de reactie "ja, maar ik weet dit allemaal al".  Gebaseerd op het werk van de Australische onderwijspsycholoog Gregory Yates, ging ik na in welke mate Vlaamse en Nederlandse leraren effectieve instructie vanzelfsprekend vinden. In deze open lezing stel ik mij de vraag of deze reacties wel of niet terecht zijn en waar ze vandaan zouden kunnen komen. Tot slot sta ik ook stil bij de implicaties hiervan voor de praktijk. Iets vanzelfsprekend vinden is namelijk één ding, iets in de werkelijkheid uitvoeren is dan weer een ander.

 

Spreker:

Michiel Wils

 

Doelgroep

Algemeen

Locatie opmerkingen

Online

Datum en tijd

woensdag 27 maart 2024
14:30 ⇾ 15:30

Einde inschrijvingen: woensdag 27 maart 2024 (12:00)

Prijs

Deelnemer: 15,00 EUR

Personeel Thomas More: 0,00 EUR

Student Thomas More: 0,00 EUR

Organisator

Expertisecentrum Onderwijs en Leren

Expertisecentrum Onderwijs en Leren

excel@thomasmore.be

Contactpersoon

Lyn Pauwels

Lyn Pauwels

+32 3 432 19 04

lyn.pauwels@thomasmore.be