Een job in het onderwijs?
Schoon, fantastisch, zinvol! (En niet slecht betaald en veel congé, naar het schijnt.)
Maar ook niet altijd simpel om vol te houden, zo blijkt. Te veel bevlogen onderwijsmensen zitten een te groot deel van het schooljaar op hun tandvlees, vallen langdurig uit of verlaten het onderwijs. Intussen wordt het lerarentekort alleen maar groter.
Hoog tijd om ervoor te zorgen dat JIJ je job in het onderwijs graag en goed blijft doen. Meer werkgeluk, minder werkdruk: dat is waar we in dit traject voor gaan. Geen oppervlakkige zelfzorgtips uit de Flair, wel een confronterende spiegel, het scherpstellen van de essentie van jouw job en vooral praktische strategieën om een vlammend en in balans onderwijsmens te blijven. (En iets met Marcel, dat ook.)
De studiedag is op de campus. Het verdiepende intervisiemoment vindt plaats online.
Ontspan u alvast. Het komt goed.
Dit traject wordt begeleid door Steffie De Baerdemaeker. Zij draaide zelf 12 jaar mee als leerkracht en beleidsmedewerker in het onderwijs. Haar verdere opleidingen op vlak van coaching, (veranderings)management, Deep Democracy en inclusie vertaalt ze op geheel eigen wijze naar het onderwijs. Ze begeleidde intussen meer dan 200 school- en andere onderwijsteams naar meer werkgeluk en inclusie.
Na deze nascholing ...
- ken je de juiste strategieën om meer tijd en energie vrij te maken voor wat écht telt voor jou in jouw job in het onderwijs, jouw essentie;
- sta je sterker in je schoenen op school: altijd, maar in het bijzonder ook in drukke of moeilijke periodes;
- ervaar je, door toepassing van jouw persoonlijke sleutels, meer werkgeluk en minder werkdruk in jouw onderwijsjob.