Goede evaluatie is veel meer dan enkel toetsen of beoordelen en kan sterker ingezet worden dan slechts op het einde van een leerproces. In deze open lezing wordt aangetoond in welke mate evaluatie het leerproces van leerlingen kan ondersteunen. Het is namelijk een krachtig middel om de kwaliteit van je instructie te versterken én het biedt kansen om beter te leren. Een cruciaal element van ’evaluatie als didactische aanpak’ of anders gezegd ‘formatieve evaluatie’ is het voorzien van feedback. Hoe geef je rijke, ontwikkelingsgerichte feedback die leerlingen aan het denken zet en houd je het haalbaar voor jezelf? Hoe maak je je verwachtingen helder zodat leerlingen weten waar de lat ligt? Hoe kan feedback de zelfregulerende vaardigheden van leerlingen ontwikkelen zodat ze ook zelf op zoek gaan naar feedback? We delen daarbij tal van praktijkvoorbeelden die je kunnen inspireren voor je eigen klaspraktijk.
Spreker: Maxime Bultheel
Algemeen
Online
woensdag 27 november 2024 14:30 ⇾ 15:30
Einde inschrijvingen: woensdag 27 november 2024 (12:00) Annulatie mogelijk tot: dinsdag 26 november 2024 (23:59)
Deelnemer: 15,00 EUR
Personeel Thomas More: 0,00 EUR
Student Thomas More: 0,00 EUR
Expertisecentrum Onderwijs en Leren
Lyn Pauwels